Så lever jag mitt liv!!

Alla inlägg under maj 2011

Av Jenny - 6 maj 2011 21:41

God kväll!

 

Så skönt med Fredag, äntligen!

Idag vart de pizza för mig och kebab för Christian. Gott!!

 

Idag red jag en mycket pigg och glad tjej. Hon va på bra humör och vi hade jätteroligt i skogen.   

 

 

Imorgon blir de också en tur i skogen. Hoppas vi får de lika roligt.   

 

I helgen har jag ju jour. Har ingen större lust med de men så är de när man har häst. Men nästa helg ska jag SOVA länge!! Längtar dit. Jag ska även sova en stund efter stallet på förmiddagen. Jag ska åka färdtjänst nästan hela helgen. Få se hur jag tycker att de är. Hoppas på ett gott resultat för då fortsätter jag gärna med de.

 

 

Just nu så sitter jag och kollar på Bonde söker fru. En presentation av 4 av 8 bönderna som man kan skicka brev till. Nästa vecka presenteras bla 2 hästbönder. Det ska bli kul att se.   

 

 

 

Nu ska jag kolla på en film på 4+ som heter Tyst vittne.

 

 

Sen när filmen är slut ska jag sova. Upp tidigt imorgon igen. Åker ca 06:30 härifrån.

 

Good Naat!!

Av Jenny - 5 maj 2011 22:06

Hejsan alla!


Idag har det varit en konstigt jobbig dag. Känner mig fortfarande lite stressad i kroppen. Jag kom på mig själv stressa när jag lagade mat, utan anledning dessutom. Varför vet jag inte. På jobbet träffade jag på 2 otrevliga människor, usch för dom!! Sen efter jobbet så åkte jag och min pappa och handlade lite mat osv. Efter det så stack jag till stallet och red min konstiga häst för dagen, hon måste ha haft en dålig dag helt enkelt. Pillrig i hela kroppen. Lite överpigg kanske. Många konstiga ljud och intryck gör ju inte saken bättre. Men hon är världens bästa häst ändå.   


        


Imorgon är det fredag och det ska bli skönt. Jour i helgen har jag så det blir inte så mycket sovmorgon för mig på många dagar. Får vila efter stallet istället. De blir nog bra.


Imorgon blir det jobb och sen stallet efter och rida sen hem till soffan, mer tänker jag inte göra faktiskt! 


Nu blir det nog att diska klart innan sängen och sova. Det är skönt när disken väl är diskad. 

 


God Natt!!



Av Jenny - 4 maj 2011 06:21

Idag blir de jobb som vanligt i sommar. Har idag jobbat en vecka och de går bra. Jobbade mellan 7-19 igår, alltså kväll. Drygt att inte få sluta 15:30 som dom flesta andra, men de är ju pengar det handlar om, och kanske lite ledighet då och då. Jag skriver från mobilen så ni måste ha lite överseende med det. :-P Idag jobbar jag till 15:30 som vanligt. Christian kommer och lökar lunch med mig idag, hoppas det är någon god mat bara. :-) Ikväll blir det en tur i skogen med Jossan och då är det bäst att klä på sig lite extra för är det nått jag ogillar så är de att frysa. :-S Jag trivs bra med mitt liv just nu förutom min sjukdom. Hoppas på att få koll ner till Uppsala på en grundlig behandling så jag kan få byta till en medicin som passar mig perfekt för de är de jag strävar mot. Gärna enbart en och en så liten dos som möjligt för de r ju självklart bäst mot min kropp. Jag försöker att gå ner i vikt också, iallafall några kilo. Förra året gick jag ner nästan 5 kilo, det märktes på mina arbetsbyxor. :-) Får hoppas p sanna resultat i går. Har ju ändå tills sista augusti på mig så de ska jag nog klara, det gäller ju bara att var envis och målmedveten. :-) Just nu så sitter jag och väntar på bussen som ska ta mig till jobbet. Den kommer vilken sekund som helst nu. Ska bli skönt att hoppa in i en varm buss. Ha en trevlig och bra dag! :-)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5 6 7
8
9 10
11
12 13 14 15
16
17
18
19 20 21 22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Translation


Ovido - Quiz & Flashcards