Så lever jag mitt liv!!

Alla inlägg under mars 2011

Av Jenny - 26 mars 2011 10:55

I år blir de nog inge idol för min del. Dom har bytt ut Andreas mot 2 st nya. =( Och så har dom bytt ut Peter som programledare. Hur dum får dom vara egentligen?? Det va liksom Laila, Anders och Andreas som va den besta juryn ever. Men men. Tv 4 verkar vilja tappa tittare. Deras problem. Nu kan jag göra annat på fredagskvällarna istället.


Nya och gamla juryn - Andreas. =)


Så nu får jag nöja mig med att läsa Andreas självbiografi som jag köpte på bokrean. Alltid nått. =)


Det här är dom nya programledarna.


Stalljour för mig i helgen. Det gick supersmidigt imorse. Vi va klara på en timme ungefär. Men vi va 4 stycken som hjälptes åt också. =) Skönt att vara klar så pass tidigt så man hinner med annat viktigt och nödvändigt resten av dagen.


I tisdags va jag och Christian ner till Uppsala och fick träffa en neurolog. En kvinnlig och SVENSK. Jag förstod för första gången allt läkaren sa. =)


Hittade en liten bild. =)



Jag kommer att bli kallad till Akademiska inom förmodligen 2 månader för en mer utförlig undersökning. Jag kommer då att få vara där i iallafall 2 dagar för att se hur mina känningar (frånvaroattacker) påverkar mig och utefter de hitta en lämplig medicin för mig så jag förhoppningsvis slipper mina känningar och kan få ta mitt efterlängtade körkort. =)

Men framförallt slippa känna mig osäker. Jag kommer ju absolut känna mig osäker en tid framåt även fast mina känningar försvinner. Men de är ju bara att acceptera. Men det kan ju inte bli så mycket värre än vad det redan är. Jo visst, anfall såklart. Men dom är jag rätt så säker på att jag slipper. =)


Men jag längtar till Uppsala igen så jag får veta vad som kommer att hända. Nått kommer ju att hända och förmodligen till de positiva. =)




Ha en fortsatt bra dag! =)

Av Jenny - 13 mars 2011 12:16

Hejsan!

 

Eric Saade vann melodifestivalen. Jag vet inte om de va rätt lås som vann och jag tror inte att han kommer bland dom 10 bästa i Eurovision i Düsseldorf. Men jag kan ha fel. Förhoppningsvis så har jag fel. 

 

 

 

 

 

Men jag tycker att Linda Bengtzing va bra.

 

 

 

Fast hon är finare i kort hår. =)

 

Jag gillade Linda Pritchardmen tyvärr gick hon inte vidare till finalen i Globen.

Jag fick höra att hon nog hade en stor chans i Tyskland. Men men, Sverige vet nog inte att man kanske ska vara taktisk vissa gånger.

Men nu är årets melodifestivalsfinalist korad och vi håller tummarna för att de går bra för Eric. =)

=)

Av Jenny - 12 mars 2011 16:45

Vad jag är lycklig, vad jag är lycklig, vad jag är lycklig Måndag, Tisdag, Onsdag, Torsdag, Fredag, Lördag. Vad jag är lycklig, vad jag är lycklig hela veckan låååång!! 

 

Men även Söndagar. =P

 

 

 

Jag har ärligt talat inte orka skrivat nått här. Det har varit en sån skitvecka så ni anar inte. Jävulusiskt jobbit!!

 

Men nu är de slut med de. =) Nu är allt som det ska och det SKA fortsätta så. =)

 

Idag va jag ut med några tjejer i stallet och red en lång tur i det underbara vädret vi har i Hudiksvall just nu. =) Så härligt!! =) Men imorgon blir de en liten paus från stallet. Känner att jag behöver de nu. Sen så håller vi tummarna på att jag får jobba som f*n till veckan. =)

Jag vill verkligen de!!

 

 

Av Jenny - 2 mars 2011 11:49

Jag har ju epilepsi som dom flesta vet. Det har förändrat mitt liv totalt. Jag äter medicin varje dag och den hjälper inte mig så som den ska. Jag ska iväg på en utredning i Uppsala som jag redan berättat om. Jag hoppas verkligen att allt löser sig nu, till det bästa.

 

Det finns en person som stöttar mig i det här. Han heter Christian. Det känns så skönt för han vill vara insatt i min sjukdom, han vill verkligen de. Han ska följa med mig till Uppsala den dagen det blir. Det är skönt tycker jag.

 

Jag önskar att det inte dröjer 100 år innan jag får åka ner. Jag vet inte om jag orkar vänta flera månader till faktiskt. Jag mår verkligen inte bra av det här. Att varje dag ha känningar och oroa mig för det. Vissa säger -tänk inte på det. Men jag ska säga er. Jag gör det vad ni än säger. Jag tänker på det och oroar mig varje dag, det är nått jag inte kan trolla bort vare sig jag vill det eller inte. Jag har inte valt det här. Att behöva ändra mitt liv på det här viset. Inte kunna ta körkort på flera år. Jag har färdtjänst men jag skäms så mycket för att åka det. Det är ju gamla människor som ska åka det. Dom som inte kan ta sig på annat sätt. Dom som har det värre än mig och inte jag som är 23 år. Jag glömmer lätt bort dom andra som har det värre. Det är inte min mening men det är något naturligt som inte jag tänker på. Kanske låter egoistiskt och det är de på sätt och vis. Alla är egoistiska även fast det inte märks utåt. 

 

Ovanför min säng står det Sov Gott. Jag sover gott här hemma i min säng, men jag sover godast i en annan säng. Christians säng. 

 

Det är det bästa på hela jorden!! 

Av Jenny - 2 mars 2011 09:29

Mycket jobb just nu och tack och lov för de.

 

Jag var in på studera och kikade på lite utbildningar.

Förskolelärare i Linköping. Jag blir faktiskt ganska sugen. Men det är ju i Linköping. Jag har min kusin där så det känns ju tryggt och bra. Hon kan ju visa mig runt på universitetet eftersom hon själv går där. Sen så får jag ju träffa mitt kusinbarn mer. Kanske hämta på dagis och sånt. Mysigt! Men det är bara en tanke jag har. Har inte bestämt nått alls. Är så mycket jag måste tänka på och sånt. Hur jag ska göra med Josefin, vart jag ska bo osv. Men jag har de i tanken iallafall.

 

Jag tror även att det skulle vara bra för mig.

 

Jag vet inte om Frida (kusinen) vill att jag visar en bild på Saga (mitt kusinbarn) här på min blogg. Om jag får gissa så tror jag det inte skulle göra så mycket men jag måste ändå höra med henne först.

 

Frida brukar skriva på fb att Saga är en Saga som blev sann. Fyndigt och sött på samma gång. Gofamilj på ren svenska. 

 

Jag skulle vilja någon gång i mitt liv åka till USA och besöka mina kusiner. Det vore roligt. Men då måste jag plugga på lite engelska. Jag kanske ska börja blogga på engelska och då tränar jag ju i princip varje dag. Det vore kanske nått. Jag tycker själv att jag är ganska duktig på engelska. Utalar kanske inte alla ord korrekt men  men. Jag är skapligt kass på att stava så de vore ju perfekt att blogga på engelska. Blogga handlar ju om att skriva. Det tåls att tänka på.

 

Det finns en del jag vill lära mig och man lever bara en gång.

 

Nu ska jag äta lite frukost och sen blir det stan och efter det stallet.

Ha en bra dag!

 

 

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Translation


Ovido - Quiz & Flashcards