Så lever jag mitt liv!!

Alla inlägg under februari 2012

Av Jenny - 18 februari 2012 18:34

Hej alla!

 

Jag har inte bloggat på ett tag nu. Har varit en del och internet har krånglat, jag har varit trött efter jobb och stall osv. Men nu skriver jag mitt första inlägg på mycket länge, förlåt!

 

Nåja. Jag har köpt en till katt. Ester heter hon, blir 13 veckor imorgon. Superfin är hon. Igår sov hon jag och Mimmi hos mina föräldrar i Näsviken, mysigt va de och hon var jättelugn, de trodde inte jag. Badade henne för första gången idag så nu har hon fullt sjå med att slicka sig torr. Ska nog bada Mimmi idag också. Ha lite pälsvård såhär på en Lördags kväll.

 

Ikväll är de Melodifestivalen och Andreas Johnson ska vara med och sjunga.

 

Min rubrik är i detta inlägg Det roligaste i mitt liv. Det roligaste som jag har varit med om är travet. När jag alltså jobbade inom trav, som hästskötare. Jag vill jobba med de igen. Jag hade 9 st passhästar som de heter. Älskade alla och deras personligheter. Älskade Asta. Saknar Asta!!

 

Astafaxa med sin ägare Leif och den som körde va Olle Goop. Kvinnan vet jag inte vem de va. En såå otroligt underbar häst. En stressad "liten" dam som man måsta köra med en mjuk hand för att inte störa henne för då fanns det risk att hon hoppade (galopperade). Om jag skulle bli erbjuden att ta över henne, (inte för att de kommer ske) så tror jag inte att jag skulle tveka. De är hon jag saknar mest av alla hästar jag skötte. Kommer aldrig glömma när jag åkte iväg med henne själv till Gävle då hennes ägare Leif Witasp skulle köra. Han trodde inte direkt på henne men de gjorde jag, de gjorde jag alltid såklart. Och hon vaaan!! De va kul men framförallt eftersom de va Leif som styrde henne till seger. Hon gick ju inte så bra när hon stod hos han i träning. Visst hon vann ju även då men var inte lika säker i traven. Så länge Asta får ett ostört lopp så vinner hon.

Minns även vilken utrustning hon hade då jag skötte henne. Hihi lite kul!   

Du mådde bra med mig och jag mådde bra med dig!

 

Jag hoppas vi träffas igen Världens bästa Astafaxa!

 

Kan skriva mer imorgon om mina andra passhästar jag hade.

Nu ska jag strax kolla på Gladiatorerna och Melodifestivalen. 

 

Ha en bra kväll!

 

//Jenny 

Av Jenny - 2 februari 2012 21:00

Hejsan!

 

Hela dagen har varit bra. Jobbat, ridit, lagat mat, diskat, ja ni vet. Nu sitter jag och ska kolla på filmen Allt för min syster. Har sett den förr men jag minns inte hur den var.

 

 

Ska kika så skriver jag mer senare, eller imorgon.

 

Tja!

 

//JennyPenny

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Translation


Ovido - Quiz & Flashcards