Så lever jag mitt liv!!

Alla inlägg under november 2012

Av Jenny - 29 november 2012 10:49

Ska man tro på horoskop? Ibland så stämmer dom ju sjukt nog in, helläskigt. Stört som Emelie skulle ha sagt. =P


Vattumannen
Vattumannen Vecka: 48 (2012-11-26 - 2012-12-02)
Det har funnits många tillfällen i ditt liv när du har reagerat på press genom att göra något fantastiskt. Det kan stärka ditt självförtroende att komma ihåg det och berätta om det för andra. Veckan framöver kommer med nya risker och du måste se till att du är i bästa trim för att kunna ta dig an dem.
 
Lite roligt ändå. =P
 
 
Av Jenny - 29 november 2012 08:35

God morgon!


Igår fick jag en förfrågan av en läsare här om jag inte ville skriva och berätta om min häst så jag tänkte göra de nu. =)


Josefin Solön heter hon. Hon är ett halvblodssto på 18 år, rätt så gammal men superfin i kropp. Eller nja kanske inte så gammal ändå. Hon låter äldre än vad hon är om man säger då. =)

Halvblod är ju typiska ridhästar som både hoppas och rids dressyr på. Jag rider dressyr på henne och både hon och jag trivs med det. Visst, när vi tränar så tycker ju båda två att de är kjämpigt men så ska de ju vara annars blir det ju som att stå och stampa på samma ställe liksom. =)

Hon tycker det är suuuuperroligt att bli hoppad medans jag tycker de är lite läskigt. Men jag ska nog någongång ta mig modet att iallafall en dag i veckan hoppa henne till våren när de blir varmare och det går att nyttja uteridbanan vid stallet. =)

Just nu i detta skede så ska Josefin och jag börja bygga muskler på henne. Vi ska få hjälp av  en gullig tjej med att lägga upp ett långsiktigt schema på 3 månader (tror jag de blir) som vi ska hålla. Hon va otroligt tjock sen betet i sommras men nu är magen borta och inget onödigt fett finns på hennes kropp längre så nu fattas bara muskler. =)

Bete går hon på från när det börjar bli varmt i Maj, juni till i slutet på augusti beroende på värmen så klart. Hon är så känslig för kyla, ryggen tar sån stryk så jag är jätteförsiktig. Hon har jämt på sig täcken ute osv. Inte när de ären varm sommardag såklart men annars, liksom vår, kall sommar, höst och vinter.


 


Så man kan säga att jag har 3 barn. Josefin 18 år, Mimmi 4 år och Ester 1 år. =) Mimmi och Ester är förvisso mina katter men ändå. =P


Jag vill nångång betäcka Josefin och jag har hittat den perfekta hingsten. =)


Perfekt hingst!!!



De va lite av Josefin+vad jag vill med henne i framtiden och vad jag har på gång! =)


Puss och kram!


Av Jenny - 28 november 2012 22:43

Jag tänker ofta på engelska/amerikanska men pratar på engelska. Vet inte riktigt varför faktiskt.   Lite roligt tycker jag. Kanske har en liten amerikansk gen i mig som vill blomma ut, how knows. Jag kanske börjar skriva på engelska helt plötsligt, gör det nått?    


Jag sitter nu hemma, har precis ätit med min fina syster och som precis har åkt hem. Trevligt med lite matsällskap. Idag i stallet bled de longering och ridning i de iskalla vädret. Ja det blåste ta me tusan isbitar här idag. Mindre trevligt må jag säga.


En blogg för mig är som en dagbok fast till dig som läser den. Det är ju meningen att en dagbok ska vara hemlig för andra men inte min "nätdagbok". Men de är skönt att skriva ut till ingenstans och till människor man inte känner och som inte har en aning om vem egentligen jag är innerst inne.


Så kära nätdagboken!   

Lite ironisk måste man ju få vara. =)

Livet känns rätt okej trotts att de känns lite ledsamt av en anledning ang gårdagen som jag kan skriva om då jag känner mig redo och starkare. Berättar bara de för mina närmaste just nu.


Men annars är allt bra. Jobbar på med mitt, med Josefin. Hon ska få en fin och muskulös kropp nu hade jag tänkt. =) Nån gång framåt mars ska hon vara musklad om det går som planerat, alltså om hon håller i kropp och ben med den träning jag kommer all lägga upp för henne. =) Men de ska bli kul! =)

Nu kan jag fokusera på framförallt mig och så Josefin. Mycket tid i stallet ska de bli. Det är redan mycket tid i stallet. Jag hoppas på ett riktigt vinterunderlag på vägarna snart. Och riktig pulssnö så jag kan träna styrka i snö. =)


Nä nu ska jag hoppa i duschen sen lägga mig i sängen och läsa lite innan det är dags att sova. =)


God natt mina kära nätvänner!


Puss och kram!!

Av Jenny - 28 november 2012 12:42

Hej!


Jag har en ny adress på min blogg.


jagstyr.bloggplatsen.se


Styr er in på den istället.     


Puss o Kram   

Av Jenny - 27 november 2012 13:33

Det tar tid att ta tag i alla saker här i livet. Jag fick en fin kommentar av en tjej för ett tag sen och jag kände igen mig i ALLT hon skrev. Sjukt, men i precis ALLT. Tänk att någon annan människa kan ha haft samma problem som lilla jag.   Det gör mig lättad och glad. Men mest lättad. Och jag får en bekräftelse om att jag nog måste fatta ett beslut som kommer närmare och närmare de rätta beslutet. Jag vet ju att det är de rätta beslutet trots allt.

Tack fina du för stödet!!   


(Kommentaren blev godkänt ändå men skit samma!   )



Tiden går och den läker alla sår. Men jag tycker å andra sidan att den gör de allt svårare om man inte tar tag i den. Så jag ska de nu, nu nu! Inte för att jag kan lova de precis nu men snart då.


Jag drommer om ett liv med barn och de snart, punkt!!


Puss och kram!!

Av Jenny - 12 november 2012 12:57

Hejsan!


Jag har en fråga.


Hur ska man må egentligen för att må bra?

Tänk på den. För jag vet inte. Tror ingen har svaret och om nån har de så snälla berätta de för mig. Kan man må 100% bra nån gång?

Alltid är det nått som stör så att det gör så att man inte kan nå upp till att må 100% bra. Eller vad tycker ni?

Ja, jag vet inte.

Massor med ??? stör. Dom bara stör stör stör. Riktiga störon!! Varför kan dom inte räta ut sig och bli !!!! istället? Typ jag mår bra!!! De tycker jag vore perfekt.

Nog nu om deppigheter. Visa lite bilder på drömhus istället. De gör mig glad!!   De får mig att drömma och vilja haaa!!


De här huset ligger inte i Sverige men de är grymt snygt ändå.


Hus ute på Lidingö i Stockholm. Superfint. Tillsalu för 24.000.000 Lätt värt de!   


Exteriörbild

Kolla utsikten från de huset. Vacker!!!


Exteriörbild

Egen biograf.


Exteriörbild

Titta bara på köket.


Vad säger ni? Ska hag slå till?    Unna mig själv nått alldeles extra.   



Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
<<< November 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Translation


Ovido - Quiz & Flashcards