Så lever jag mitt liv!!

Alla inlägg under januari 2012

Av Jenny - 26 januari 2012 20:34

Hej!

 

Nu har jag internet hemma. Man känner sig lite handikappad utan.

Vad jag trivs i min lägenhet. Så lugnt. Idag var Maria (min syster) och pappa här och åt middag med mig. Fisk, potatis och FISKDRESSING!! Jag älskar fiskdressing.   

 

Pappa satte upp mitt högskåp i badrummet. Jättefint med spegeldörr. Tusan vad man märker efter hand hur mycket jag inte har. Så som grutunderlägg och potatispicka. Hade varit till användning idag. Men jag och Maria ska åka upp till Sundsvall på lördag så tills dess ska jag gå igenom alla mina rum och skriva upp vad jag behöver. Småsaker bara.

 

Imorgon är de fredag. Vad skönt de ska bli med helg! Och kunna sova länge!

 

JennyPenny

Av Jenny - 23 januari 2012 10:48

Hejsan!

 

Måndag idag, segt som vanligt.

 

Igår var jag, Christian och Christian till Sundsvall och handlar en MASSA saker. Tur att vi hade en stor bil. Visar bilder på grejerna senare.

Idag kommer jag sova min första natt i lägenheten. Längtar.   

Christian får göra mig sällskap. Men Mimmi får inte flytta dit än. Vill att det ska bli en någorlunda ordning först.

 

Jag vill ha en liten sällskapskatt till Mimmi. Tror hon kommer bli ensam när jag är borta så länge på dagarna. Men samtidigt så tror jag att hon lägger sig och sover nästan direkt när jag åker till jobbet.

 

Ikväll ska jag rida hade jag tänkt. SKA försöka rida henne varje dag så hon kommer igång riktigt. Sen så rida henne 4 dagar i veckan. Jag kommer inte hinna och orka rida precis varje dag. Men det är kanon med 4 dagar i veckan för hennes del. Tror jag ska pulsa lite i nysnön som har kommit. Mysigt! Bugga upp lite muskler på henne. Måste börja träna jag också men när ska jag hinna de? Jag är rätt så trött när jag kommer hem på kvällarna från jobb och stall. Men jag kanske får ta mig tid att gå ut och gå iallafall 30 minuter per dag. Och ta långpromenader på helgerna istället. Men vi får se hur det blir med den saken.    Får lära Mimmi att följa med när jag går ut och går. Kan ju alltid prova.    Hon beter ju sig som en hund ibland.

 

Nu så börjar lägenheten bli helt klar. Bara några hyllor som ska upp och lite smågrejer som ska ställas på plats.

Igår så hjälpte Alexander (Christians bror) och Christian mig att bygga ihop mitt högskåp som jag ska ha i badrummet. Men när vi skulle sätta på benen så visade det sig att dom låg i en separat kartong och den fick man köpa till. Typiskt. Men de fixar nog sig på nått vis.

 

Vi kanske hörs nått mer ikväll.

 

//JennyPenny

Av Jenny - 20 januari 2012 10:47

Hejsan mina vänner!

 

Jobbar som vanligt idag. Lite och göra men de är ju lågsäsong på vintern, annat på sommaren när alla har semester och slänger grejer typ flera gånger om dagen.

 

I tisdags kom mina möbler. Jättefina men på TV-bänken så va den lite kantstött på ett hörn men de är så litet så det går att fylla i med lite vit färg eller liknande. Jag var in på Mio och sa de men de fanns inga fler såna, synd, så jag fick lite rabatt istället   Glad för det är jag. Var även en liten skada på kanten på satsbordet (soffbordet), men den skulle dom beställa ny och då har jag den nästa vecka. Marbordet var felfritt men stolarna var lite vingliga men de sa dom att de skulle rätta till sig ju mer man satt på dom och om inte så skulle jag få komma in och få fyra nya. Hoppas nu bara att sängen inte har några skavanker.    Igår satte vi upp min fina TV på väggen. Bler super och skitsnyggt med TV-bänken under. Satte även upp en taklampa i matrummet. Just nu så är jag mest nöjd med de rummet.

 

Imorgon ska jag och Christian till Jysk och provligga sängar. På söndag blir de Sundsvall med Christina och Christian. Handla lite smått och gott på bla IKEA.

 

Josefin är host och feberfri nu så på måndag kör jag igång med ridningen. Ska försöka hinna rida varje dag. Nu börjar ju lägenheten bli klar så gott som så då kan jag ägna mig åt Josefins motion. Måste erkänna att jag slarvat lite med den men just för att jag vill att lägenheten ska bli klar så jag kan flytta dit.

 

Idag ska jag packa upp lådor och sånt. Kan inte sätta upp några gardiner än eftersom jag inte har några gardinstänger. Ska fixa de på IKEA på söndag.

 

Kommer att knäppa kort när hela lägenheten är klar. Sen visa lite före och efterbilder så får ni se vilken stor skillnad de blev.   

 

Nu ska jag slita mig härifrån.

 

Ha en fortsätt bra dag!

 

Kram Kram

 

Av Jenny - 15 januari 2012 00:12

Vi har ringorm i stallet. Det är ett helvette kan jag lova. Måste sanera ALLT. Täcken, borstar, boxar, ja allt. Mindre skoj. Josefin har fortfarande hosta, så typiskt. Det hoppas jag inte har något samband med ringormen men jag tvekar. Får vänta och se om det fortsätter, då får jag ringa veterinären och rådfråga vad hon/han tror att de kan bero på. Eller om de bara är en vanlig hosta som försvinner av sig själv. Hoppas de.

 

Nu kollar jag på När lammen tystnar, eller rättare sagt blickar på den. Lite läskig.

 

 

Men ska snart sova. Imorgon börjar saneringsarbetet av kläder osv. Mamma och jag ska åka på apoteket och köpa virkon imorgon. Så jag tror att jag ska göra rent boxen imorgon också men det känns inte som prio ett. Tar kläder, hjälm, skor osv först. Får se om jag kollar på ett nytt vintertäcke på måndag. Köper nog en ny grimma och grimskaft också. Fan de kommer att ta evigheter att tvätta allt. Men så är de, bara att gilla läget.

 

Såhär kan ringorm se ut

 

 

Det kan sitta vart som helst på hästens kropp och ser ut som tydliga ringar, precis som på bilden. Jog hoppas iderligt att Josefin slipper detta åbäke!!

Så nu blir de ingen rida för mig. På sätt och vis känns de skönt för då kan jag lägga den tiden det tar att rida på lägenheten så jag kan flytta dit snart.

 

Förhoppningsvis så kan jag ringa Mio på måndag och be att få möblerna levererade i mitten på veckan. Längtar tills jag får packa upp, bygga ihop och möblera. Men gruvar mig lite för att montera ihop allt. Speciellt sängen, om killarna som levererar inte gör de åt mig.

 

Nä nu ni ska jag stänga ner datorn.

 

God natt på er!

 

Puss o Kram

Av Jenny - 13 januari 2012 23:38

Nu kommer bilderna på matrummet jag lovade

 

  

 

Lite dålig bild kanske, och så på snedda

 

  

 

Även denna blev på snedda. Men ni får vrida på era huvuden då.   

 

Nu ska jag kolla klart på filmen sen sova.

 

Puss, Kram och God natt!

Av Jenny - 13 januari 2012 14:01

Dagen börjar lida mot sitt slut. Till stallet direkt efter jobbet som vanligt (ingen ridning) och sen till Christian för att äta lite mat. Sen så blir det nog att jag åker till lägenheten eller så skjutsar Christian hem mig. Inte riktigt säker på hur det blir.


Både mormor och pappa fyller år imorgon så vi ska (som vi alltid gör den dagen) åka till mormor och fira dom. Mormor fyller hela 75 och pappa 53.


Å snart fyller jag år. 8e februari. Det kommer nog bli att jag köper en födelsedagspresent till mig själv men jag tänker inte avslöja nu vad den presenten är. Slutet på v 5 skulle jag tro jag kommer berätta.   Vissa vet men då kommer alla få veta.


Skriver och lägger ut bilder på matrummet ikväll när jag har kommit hem.


hej så länge!


Puss o Kram

Av Jenny - 12 januari 2012 21:14

Idag har jag och pappa varit i lägenheten och tapetserat klart i vardagsrummet så nu är de helt klart. Så skönt. Såhär blev de.

 

  

 

Imorgon ska pappa börja tapetsera i matrummet. Lägger upp bilder imorgon.

Idag ringde dom från Mio och berättade att mina möbler var klara för leverans. Förutom hatthyllan och sittbänken som skulle komma lite senare. Hoppas på snart. Pappa tror att hela lägenheten kommer bli klar i helgen. Hoppas hoppas för då kommer jag nog få sova min första natt där inte helgen den här veckan utan nästa vecka. Christian kommer nog få sova första natten med mig.   

 

Jag och Christian var ju upp på IKEA och köpte en TV och lite annat. Detta.

 

LUDDE Fårskinn, vit

IKEA STOCKHOLM Skål, rostfritt stål Diameter: 42 cm Höjd: 9.5 cm

LACK Vägghylla, svart Längd: 30 cm Djup: 26 cm Höjd: 5 cm Max. belastning: 3 kg

KNYCK Servettställ, svart Längd: 22 cm Bredd: 22 cm Höjd: 5 cm

MASKROS Taklampa Diameter: 55 cm Sladdlängd: 1.4 m

ORDNING Brödlåda, rostfritt stål Längd: 39 cm Bredd: 25 cm Höjd: 15 cm

 

Blir mer nästa gång vi anländer till IKEA.

 

Josefin är lite hängig igår kväll och även lite nu ikväll. Hostade som en tok igår när jag red och hade lite feber. Hade även feber imorse och hostade ett par gånger men nu ikväll hade febern gått ner och hon hostade inte. Jag skulle ha ridit lektion kl 18 idag men måsta ställa in. Får bli till veckan.

 

Nu ska jag göra mig klar för att krypa ner i sängen.

 

Ha en god natt alla.

 

Puss o Kram

 

Nu ska jag göra mig klar för att sova. Lägga mig och sova snart så jag orkar imorgon.

Av Jenny - 10 januari 2012 08:06

Hej!

 

Blev inge bloggande för mig igår. Slarvigt!    Hann rida en sväng med Jenny och Macken. Vi kom bort oss på en stig så vi gjorde oss en egen stig och tog oss upp på åsen ändå.   

 

Idag blir de en rejält ridpass för mig och Josefin. Det får ta den tid det tar.

Imorgon ska jag och Christian ev åka upp till Sundsvall och kolla på en tv som jag sett på Media markt. En 46" LED full HD.

Får se om vi får den med oss hem.

 

Nun börjar tapeter synas i lägenheten. Pappa började tapetsera i vardagsrummen. Hoppas han hinner klart med de idag.

 

Nu läre jag jobba.

 

Ha en bra dag så kanske vi hörs ikväll.

 

Puss o Kram mina vänner

 

 

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Translation


Ovido - Quiz & Flashcards