Så lever jag mitt liv!!

Alla inlägg under juni 2011

Av Jenny - 16 juni 2011 22:21

Torsdag!


Jobbdag, men tog en ledig dag från stallet. Så min tid efter jobbet tillbringade jag på en salong för att fixa mina naglar. Blev jättenöjd.


         

Det står Christian på nageln.


  

En knasbild.   

Kan ju inte låta bli.


Nu ikväll har jag noppat lite bryn och även färgat dom mörkare. Imorgon ska mitt hår bli mörkare.



En bra mall för att få lite hjälp att hitta sin form på brynen.


Förbereda mig inför sommaren 2011 som är här. Och självklart Stockholm på Lördag.


Idag bestämde jag mig för att promenera ner på stan varje morgon istället för att åka buss. Skönt att röra på sig. Det tar ungefär lika lång tid som att åka buss + att man får en välbehövlig motion.


Fick en remiss idag från akademiska. Jag ska få träffa min neurolog Eva för att få veta vad resultatet blev på min undersökning jag gjorde i Maj. Hoppas dom kommit fram till nått bra.


Dags för mig att göra mig klar för sängen. Imorgon väntar jobb igen och sen stallet.


God Natt med er!

Hoppas morgondagen blir en underbar dag.


//Jenny Penny


Av Jenny - 14 juni 2011 23:47


God kväll folket!


Idag har de varit mycket. Först jobb mellan 7:00-15:30. Sen direkt till stallet, longerade rätt så hårt och sen kom hovslagaren och fixade hennes fötter.

Hon va så fin när jag longerade. Vi gjorde lite galoppfattningar och ökad trav från att hon travade sakta men ändå hade ett aktivt trav i benen. Självklart allt i båda varven. Svårt att förklara skriftligt. Kan filma någon dag och visa istället. 


Nu sitter jag i sängen och ska till att sova. Vill inte somna själv så jag väntar ut Christian som sitter och kollar på tv för fulla muggar. Men de verkar vara slut nu strax. 


Imorgon är de jobb som vanligt och efter de stallet, sen ska jag hem och tvätta. Måste måste! Christian skulle börja tvätta innan jag kommer hem så tar jag över sen. 


Imorgon hoppas jag inte på spöregn. Men om de spöregnar så kanske jag rider ändå. Jag kommer inte att hinna rida på Torsdag eftersom jag ska iväg och fixa naglarna direkt efter jobbet och sen ska min syster tona/färga mitt hår.


Jag, Christian, Alexander och kusin Sofia åker till Stockholm på Lördag morgon. Christian och Alexander ska gå på Gröna lund och jag och kusin Sofia ska virra bort oss i den stora staden. Får hålla oss till en begränsad yta. Eller kanske sätta sökare på oss när killarna ska hitta vart vi är. Men de kommer nog att gå bra. Inte varje dag man får "leka" stureplansbrudar.   


Undra sa flundra om jag ska kolla på ett par gladiatorskor på Torsdag. Har hittat ett par jättefina.


Duffy

Dessa. Visst är dom fina.   


Dax att sova.


God natt!


//Jenny Penny

Av Jenny - 7 juni 2011 22:27

Hej!

 

Jag ska strax sova men kände att jag ville blogga lite innan.

 

Min älskade kusin va här nu ikväll. Hjälpte mig att färga hår och noppa lite bryn. Tack för hjälpen Sofia!

 

Red en sväng i skogen idag med Martina och Niklas. Josefin va mycket pigg. Kul! Jag fick tom tag i henne direkt när jag gick fram till henne i hagen. Då vart Jenny Penny glad. Hoppas de håller i sig.

Idag fick jag se en ny häst i stohagen. Såg ut som en arab men jag är osäker. Men de visar väl sig snart. Jag fick även veta vems hästen är. Den tjejen hjälpte mig med Josefin förra sommaren (tror jag). Vi kom inte riktigt överrens så de bästa va om hon slutade rida Josefin. Man måste ju vara eniga om allt om de ska funka bra.

Men jag tycker att de är roligt att hon har skaffat sig en häst och att hon kommer att trivas i stallet.

 

Imorgon blir de som vanligt jobb sen stallet. Sen efter de så ska jag hjälpa en tjej som tar studenten iår. Hon ville fixa naglarna så jag lovade hjälpa.

 

I Sundsvall blev de en jumpsuit.

 

 

Denna vart de. Så skön. Hoppas på att de blir varmt imorgon så kan jag ha den här på morgonen, sen blir de ju tråkiga jobbarkläder helt utan stil som vanligt.

Mina arbetsbyxor stör jag mig på. Fickorna sitter så högt upp så de ser ut som jag har värsta jättaarslet. I hate it! Tur att min tröja täcker fickorna så de inte syns så väl iallafall.

 

Inget speciellt mer har hänt idag trist nog men jag är nöjd med dagen ändå. Men den har gått alldeles för fort. Tiden bara rann iväg och så va dagen slut. Hmm..

Vi får väl se hur fort dagen i morgon kommer att gå.

 

Sovatime för mig!

 

God Natt!


//Jenny Penny

Av Jenny - 5 juni 2011 22:31

God kväll!


Idag vart de middag ute på Hölick hos svärmor och Sölve. Grillade kyckling och de va gott. Rabarberpaj till efterrätt.


Påvägen hem så gjorde jag nått så klantigt som att bränna mig på cigarett tändaren i bilen. Jag tryckte i den i hålet där den värms upp men jag visste inte att de tog bara några sekunder innan den va varm, och den såg inte varm ut eftersom den inte va röd i mitten så jag kände med mitt högra pekfinger. Gissa om de va varmt. Känns fortfarande i fingertoppen. Vi får se om det blir någon blåsa eller inte.


Sundsvall imorgon. Ska bli kul att både bada och handla lite. 


Lovade en kompis som heter Mathilda att jag ska fixa hennes naglar inför studenten och jag tror fram för allt till balen.

Vi kommen nog få till rkitigt fina naglar på henne så hon kommer att bli nöjd. Ska fixa lite grejer imorgon så jag har allt som behövs.


Det hade kommit in en kryssare till Hudik som jag va och knäppte kort på.


    


Nu ikväll knäppte jag lite "nysskort" på mig. Bjuder!

   


Nu ska jag göra mig klar för natten. Duscha gör jag nog imorgon. 


God Natt! 

//Jenny Penny 



Av Jenny - 4 juni 2011 22:23

Goder afton!


Idag vart de en fullspäckad dag. Vi gick på stan som planerat, men vi stötte på Christina och min svärfar nere vid sjöräddningsbåten. Dom följde med oss ner på stan. Både Christian och Kjell hittade kläder i massor. Blev förvånad över att min man köpte 4 st byxor och 3 st kortärmade tröjor.


Nu sitter jag och kollar på The break-up.


Imorgon så drar jag och Christian till Sundsvall för bad och shopping. Då är de min tur att spendera lite pengar på sommarkläder. Förnya sommargarderoben lite. Men de blir nog inte ett par TILL skor. Då vet jag nån som blir galen.


Jag provade ett par fina skor idag. Gråa låga tygskor. Men i tån va dom små och bak vid hälen och på sidorna glappade dom. Jättekonstigt. Och dom måste ha varit små i storleken. Jag brukar ha 39-40 på skor. Dom här jag provade va stl 41 och va för små. Knepigt.


Jag har ju bara en klocka så jag skulle vilja ha en till. Den jag har nu är vit så de skulle vara roligt att ha nån med lite mer färg.

Gul kanske?

Eller kanske en blå?

Eller en lila?



Massa färger att välja bland.


Bada imorgon på Himlabadet. De ska bli mysigt.


Jag har förresten målat mina naglar både på fingrar och tår lila. Inte samma lila utan gråare lila. Lite svårt att första kanske.



Ska kolla klart på filmen nu och sen sova.


Birsta City, vi ses imorgon!!   

   //Jenny Penny

Av Jenny - 3 juni 2011 22:48

God kväll!


Jag har blivit lite förtjust i jumpsuits. Finns ju massor. Olika färger och mönster. Kanske ska slå till på en sån.   Eller två. Dom va inte så dyra på BIKBOK.



Jag hittade fina smycken osv på BIKBOKs hemsida.


Nu är sommaren här.   


Det känns som att jag vill förnya mina sommarkläder ordentligt. Jag har haft samma kjolar och sånt i många år nu så jag tycker att de är dags. Jag skulle vilja ha nå typ av sommarskor som man lätt sätter på foten. Skor som man kan bara stoppa i foten i. Nå typ av strandskor men inte flippflopp eller foppa.


Den här klänningen är söt


Bubbleroom.se" src="http://images.bubbleroom.se/data/product/thumb-300/tunika-42439-fbfb9.jpg" alt="Bubbleroom / H Tunika Korall på Bubbleroom.se" />


Som nu kanske märker så gillar jag färg. De är mycket roligare att kombinera. Tänk er själva dom som i princip bara klär sig i svart. Trist? Ja! Svart är fint men inte svart tröja, svarta byxor och svarta skor. De är så tråkigt så de finns inte. Man måste våga släppa de svarta och våga prova.


Sitter nu och kollar på Wallander Bröderna




Trailerna till filmen.

http://rstvideo.com/trailer/wallander-3-broderna/



Idag gifte sig Andreas Johnson med sin Lisa Knapp. Min kusin bjöds på de bröllopet och jag är övertygad om att det va ett vackert bröllop med allt vad de innebär. Min fina fina kusin Kikilora som jag träffar allt för sällan. Men de har ju sina skäl. Hon bor i Usa med sin underbara familj.   Jag vill inte lägga upp en bild på henne här utan att hon säger ja till de, så vi får väl se i framtiden.  



Lev lyckliga i alla era dagar tillsammans Andreas och Lisa


Nu ska jag kolla klart på Wallander sen sova I think.


Sov så gott!


//Jenny Penny

Av Jenny - 3 juni 2011 09:09

Hej mina fina vänner!

 

Jädrar vilken fin dag de blev idag. De vart kortbyxor för mig idag och även på jobbet, skönt att kunna börja använda de.

Idag blev de jobb men de är ju fredag. Tänk om de kunde vara fredag, lördag och söndag hela veckan men samtidigt så skulle veckorna bli grymt korta och allt skulle kännas konstigt. Ibland vill man ju sätta ihop två stycken vardagsveckor för att hinna men allt man ska göra, iallafall jag.

 

Stallet ikväll och vänja röven i den nya sadeln. Kan ta sin tid när man är van att rida i en djup sadel och sen övergå till en lagomt "rak" hoppsadel, men de gick bra, över förväntan faktiskt.

 

Imorgon blir de eventuellt banan för mig och Josefin. De är så roligt att rida där nu när de går så bra med ridningen och när jag har lyckats hitta alla "knappar" för att få henne att jobba korrekt.

 

Nu måste jag slita mig från datorn och jobba vidare efter rasten. Ha en bra dag!

 

//Jenny Penny

Av Jenny - 2 juni 2011 21:52

Hej!


Min dag började med att kliva upp ur sängen vid 11:15.

Käkade lite frukost gjorde iordning mig. Sen så kom pappa och hämtade mig och så for vi och handlade lite mat. Sedan så åkte jag till stallet och red en sväng men min nya sadel. Såklart Josefin under. Pigg häst kan jag lova! Men de är skönt att känna att hon är pigg och frisk. Sen så blev de lite pyssel i stallet innan Christian kom och hämtade mig. Vi blev bjudna på mat hos mina föräldrar, grillat. Gott!


Innan de blev dags för mat så gick jag och Christian och hälsade på Hanna och hennes 2 barn. Loke och Troy. Troy är nästan precis nykommen och Loke blir 2 imorgon. Så söta så båda två.


Nu landade vi precis hemma. Va iväg och tvättade bilen på OK och handlade lite på Hemköp. Jag ska strax fixa iordning mig för att sova. Duscha och sånt. Jobbet väntar imorgon men sen är de helg ända tills på tisdag morgon. Skönt att ha en långhelg. Iallafall en dag längre.


Vilket underbart skönt väder va va idag då. Sommar på högsta nivå kan man nästan säga. Så skönt! Hoppas vädret håller i sig hela sommaren och långt in på hösten.


Sov så gott alla!


//Jenny Penny

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Translation


Ovido - Quiz & Flashcards