Så lever jag mitt liv!!

Alla inlägg under augusti 2012

Av Jenny - 28 augusti 2012 22:05

Utsläppet i stallet gör mig förvirrad. Hur ska de bli med täckningen på mornarna. Kommer Josefin kunna ha sitt Back on Track täcke på sig på nätterna och inte på dagarna. Jag vill verkligen inte att hon ska ha de i hagen. De va så otroligt dyrt så jag vill INTE att de ska gå sönder!!! Hon behöver ett sånt täcke just för sin onda och svaga rygg och jag har inte råd att köpa ett nytt om hon skulle göra sönder de. Men allt löser väl sig till slut. Jag ska prata med lite folk och höra med för och sen bestämma mig för vad jag ska göra och kanske komma överrens med person som släpper ut om det går att komma fram till någon lösning. Nån lösning finns det nog till allt. =)


Idag fick Jossan fina fötter. Blev ingen ridning idag pga att hon blev skodd. Men imorgon ska jag rida en tur i skogen med mycket trav och galopp. =) Även på fredag och någon dag i helgen, lördag tror jag. =) Magen börjar sakta men säkert försvinna. Bra de. =) Tack vara dieten på kvällen tror ja. ;-)


Jag och Johan ska till Stockholm nån helg. =) Gå på naturhistoriska riksmuseet, Cosmonova, Vasamuseet bla. Ska bli mysigt! =) Hitta nått bra hotell också. =) Måste ju få lyxa till de ibland också. =)


Har inte blivit nån träning på hela veckan. Så tråkigt att träna själv. Johan jobbar 14-23 den här veckan så då tränar han på fm så då måste jag träna själv och då blir de inte av. =P Men på fredag ska vi träna tillsammans igen. =) Och på söndag. Sen måndag, onsdag, fredag och söndag igen. =)


God Natt!!

Av Jenny - 21 augusti 2012 08:34

Igår fick jag säga god natt till Josefin inne. Fick sova sin första natt inne igår. Skönt tyckte hon att de var. =) Så nu kommer hon bli piggare när hon får sova ordentligt på nätterna och bli riktigt utvilad så orkar hon prestera mer när jag rider. =) Och magen kommer bli mindre eftersom hon inte kommer att ha tillgång till mat dygnet runt. =)


Kvällsjobb idag och fan va laddad jag är. Inte ett skit. Jag har ingen lust med detta. Jag vill åka och dona i stallet och rida efter jobbet och sen åka hem och sova kl 19. Så vill jag att min kväll ska se ut. Men jag får gå och lägga mig 21 istället. =) På onsdag är de träning igen. Men till veckan ska Johan jobba kväll, ända till 23, så då måste jag hitta motivationen själv att åka till gymmet. Så hoppas de går bra. Ska försöka få med mig nån på onsdag iallafall. Är ju en sån där prova på kväll då så då får vem som helst åka dit och provträna. =) Men på fredag är ju Johan ledin så då är han min motivation igen. =) Puss på dig! :-* Men då blir de alltså bara måndag jag får träna själv tame tusan. Om jag får med mig nån på onsdag. =P


 

Av Jenny - 20 augusti 2012 12:42

Min älskade kusin Sofia ska åka till LA och blir borta i 6 VECKOR! Länge!! Eventuellt längre. Usch!! Gillar inte. Hon som är för liten tycker jag. Ge sig ut i vida världen på det där viset lilla gumman. =P Bara växer och växer. Hon ska bo hos min andra kusin Kiki som bor där med hennes fina familj. Men de blir en häftig och lärorik upplevelse för Sofia. =)




Just här i Redondo Beach ska hon bo. =)

Hitta ingen kille. Flytta inte dit. =P Då blir de lite för långt att bara åka och spela kort med dig. ;-)


Jag skulle vilja bo ett år i LA. Häftigt de vore. Eller iallafall över en sommar. Men de kräver helst att man har körkort, och de har ju inte jag. Men inom 2 år ska ju jag ha de så jag får stå ut ett tag till. Körkort och C30. Jiiihaaaa!! ;-) Its my dream baby!! =P


Jag la ut all min studentlitteratur på blocket idag. Få se om nån är intresserad. =)

Kan ju göra lite egen reklam här och tipsa er om mina böcker. ;-)


http://www.blocket.se/gavleborg/Studentlitteratur_42168389.htm?ca=5&w=1


Klicka in och kika vettja ;-)


Känner min sååå duktig vad de gäller träningen. =) Fast de känns i rygg och axlar idag. Men vad gör de =P Men jag får ont av ena skon. =( Jag vill inte få ont av mina inneskor eftersom jag trivs med dom i övrigt. Det ömmar på utsidan av den vänstra skon. Jag har dessa skor som är köpta på Stadium i Sundsvall.


REEBOK ET REEAWAKEN W BLACK / PINK


REEBOK ET REEAWAKEN W BLACK / PINK


Vad kan de vara för fel? Är de skon som de är fel på eftersom det bara gör ont av ena? Jag ska till Stadium och reklamera den så får vi se vad dom säger. Om dom gör nått, kommer fram till nått eller om de är min fot de är fel på.


Idag blir de ridning direkt efter jobbet. Josefin ska få börja sova inne from inatt. Börjar bli så kyligt på nåtterna nu och jag vill inte riskera att förstöra ryggen på henne med kyla. När jag har fått min semesterersättning ska jag beställa två nya täcken inför vintern så hon ska slippa ha 100 täcken på sig i sommar. Dessa ska hon få.



Mysiga va? =)


Tjocka och varma!! =) Jag vill att hon ska vara varm och go böde på nätter och dagar. =)





Av Jenny - 15 augusti 2012 08:23

God morgon!


Full dag idag också. Jobb, rida och träna. Klättrade med Jossan igår. Gick jättebra. Red 4x2 backar på åsen. Blev inte ens trött för när jag släppte ut henne en timme efter att jag hade ridit henne så galopperade hon ner direkt i hagen i full fart. =P Kul tyckte jag att jag kunde rida så pass många backar och ändå tröttade jag inte ut henne. =) Då vet jag att jag kan rida henne 4x2 ett par gånger till sen kanske rida 10 och sen börja galoppera upp för backarna i sandtaget tex. Måste ju prova. Om de inte går så går de inte.



Idag blir de bara en motionstur med mycket galopp tror ja. Sen träning på gymmet. Mycket band idag. Ska prova hur mycket mitt knä klarar också. Vill inte få problem med de, men jag tror de är som Johan såger, att de är för att jag är otränad i de. Hoppas de. Mest troligt eftersom jag inte har ansträngt de ett dugg. Idag ska även Johan visa mig hur jag tränar underarmarna. Vill ha bort de som hänger. =P Ni vit dom "vilande musklerna". =P Vill ha dom lite mer fasta. =)


De är en sån där provapå dag idag på gymmet. Få se om de kommer mycket folk. Är de varje Onsdag mellan 18-20. Jag gillar inte och träna när andra ser på, men de tror jag Johan gör. ;-) Tror de har varit max 2 där samtidigt som oss när vi har varit där och tränat och de är så sköööönt tycker jag.


Kan visa lite bilder från deras hemsida här i Hudiksvall. Ska ni få se hur fint de är där. =)



Dom har inga bilder på den lokal där dom har dom fria vikterna i. Tycker jag är synd. de är där jag ska prova den där övningen idag. Kanske de kommer någon "stor" "stark" kille. Blir alldeles förvånad när de står en tjej där inne. Inte så vanligt kanske. Tur att Johan kommer att vara där med mig. =)

Och på de fina omklädningsrummet som vi tjejer har. =) de skulle de finnas lite bilder på. =) De tror ja skulle locka fler tjejer. =)


Imorgon blir de en motorcykeldag till Gävle med min pappa. =) Skulle bli riktigt fint väder enda till fredag, fast sen i helgen skulle de bli sämre, de va väl ovanligt va? =P



Av Jenny - 14 augusti 2012 08:48

Idag för 3 år sedan begravde vi min faster Gunnel.   

Därför tänker jag bjuda på dom här låtarna som minnen av henne och för att dom spelades på hennes begravning.


Den här låten sjöngs just av Carola själv. Hon är en god vän till min kusin, som är Gunnels dotter.



Jag tänker inte skriva så mycket mer idag. Mina tankar kommer gå till Gunnel idag. Minnen kommer väckas. Jag kommer nog bli både ledsen och glad. Men de är så de ska vara tycker jag.


Jag saknar och älskar dig Faster

Av Jenny - 13 augusti 2012 12:08

Läste precis den här på min Facebook och kan bara inte låta bli att lägga ut den här så ni får läsa den också. =P



En man och hans fru är ut och kör med bilen och blir stoppad av en polis.
Mannen:

- Vad är problemet, konstapeln?

Polisen:
- Du körde i minst 75 på en 50-väg.
 
Mannen:
- Nejnej, jag körde i 60.

Frun:
- Åh, Bertil. Du körde i minst 80.
Mannen blänger på sin fru.

Polisen:
- Du får också böter för ditt trasiga stoppljus.

Mannen:
- Trasigt bromsljus? Det visste jag ingenting om!

Frun:
- Åh, Bertil. Du har vetat om det i veckor.
Mannen blänger nu ilsket på sin fru.

Polisen:
- Jag kommer också ge er böter för att ni inte använder ert säkerhetsbälte.

Mannen:
- Åh, jag tog precis av mig det då ni kom gående mot bilen.

Frun:
- Åh, Bertil. Du använder aldrig säkerhetsbälte.

Då vänder sig mannen mot sin fru och skriker:
- Håll käften!

Polisen vänder sig till frun och frågar:
- Skriker din man alltid till dig på det viset?

Frun:
- Nej, bara då han är full.
 
 
Av Jenny - 13 augusti 2012 08:51

Tänkte att jag skulle dela med mig av mitt Daglig Aquarius Love Horoskop idag. =)




Det finns nya utvecklingar i ditt liv!

Gå djärvt framåt. Nu är det inte tid för försiktiga babysteg.

Om du väntar för länge innan du tar för dig, kan det vara för sent!

Välkomna de risker du tar, var självsäker och medveten, och du kommer bli nöjd med resultatet.


  



Jag vet inte om jag tror så mycket på horoskop, men läskigt nog så stämmer horoskop in ibland.  =)


Ikväll blir de träning igen. =) Längtar efter Josefin också. Rida dressyr idag. Öronen igen. =P Blir nog bra detta. Både jag och Josefin kommer att bli så fina och vältränade till nästa sommar. Vänta bara. Blev en jobbigt sen middag igår. Men så är de. Mat iallafall. =)


Har lagt upp ett träningsschema för Josefin nu.


Måndag: Dressyr

Tisdag: Klättring

Onsdag: Motion

Torsdag: Dressyr

Fredag: Klättring

Lördag: Vila el. motion

Söndag: Vila el. motion


Jag ska alltså rida dressyr på henne måndag och torsdag.

Klättra tisdag och fredag.

Motion onsdag och/el lördag/söndag

Vila lösdag el. söndag.


Hon ska alltså vila i förhoppningsvis bara en dag beroende på hur mycket jag känner att jag hinner rida. =)


Mitt träningsschema kommer se ut såhär


Måndag: Gym

Tisdag: Vila

Onsdag: Gym

Torsdag: Vila

Fredag: Gym

Lördag: Vila

Söndag: Gym


Men Johans hjälp kommer jag klara min träning. =)

Han har förändrat mitt liv till de bättre!! =)   

Trodde aldrig jag skulle börja träna såhär regelbundet att jag skulle ha bestämda dagar. Nu verkligen längtar jag till gymmet. Tycker de är superkul att träna. Att svettas. =P Känna träningsvärken.=P Vad sjukt de låter. =P Men de är ju så de är och man ska ju vara ärlig, right? =)

Nåväl, gillar mitt nya liv iallafall. =) Trivs med jobbet, fritiden, Johan. De enda som jag inte trivs med är min sjukdom. De är faktiskt också en "orsak" till varför jag har börjat träna. Anfallen kan bli färre ju bättre kondit man har. Bli färre i hur bättre form man är i. Läst de! Men ärligt så tror jag faktiskt inte att de är därför egentligen. Är nog för att jag vill ha den där platta vältränade magen. =) Den kommer! Och med de kanske färre anfall!! =)

Av Jenny - 12 augusti 2012 13:47

När jag va liten så va mina största idoler Spice Girls. Jag verkligen älskade dom och hade bilder på dom i hela mitt rum. Ja ni vet, täckta på hela väggarna osv. Avgudade. Men jag minns att jag va så jävla avundsjuk på en kompis till mig. Vi mimade och uppträdde som spice Girls i skolan på olika tillställningar som vi hade i klassen osv och då ville jag vara sporty spice eller vad hon kallades. Mel C, ja ni kanske minns. Men lilla jag fick uppträda som lilla söta Baby spice. =P Jag ville ju inte vara någon söt liten Baby. =P Utan en sportig tjej med coola kläder. =P



Den här tjejen fick jag vara


När jag i själva verket ville vara den här tjejen =P


Så kan de vara när man är liten. =P


Uppträdde även som systrarna Graaf och de va de precis lika. =P

Jag fick vara hon jag inte ville vara. Hon till vänster är ju Hanna och hon till höger är Magdalena. När vi uppträdde uppträdde jag som Magdaleda. =)



Magdalena, eller Maggan som hon kallas för nu, har ju skrivit en bok som är jätte bra. Den handlar om hennes liv. Läs den! De har jag gjort!



Typisk låt vi uppträdde till =P


Så, så va de med den unga ungdommen. =P

Tillbaka till nutid. =)


Träningen! Ifredags och igår tränade jag och Johan. =) Gick bara bra. Ska nu träna måndag, onsdag, fredag o söndag. Orkar jag de? Tar de lugnt i början tror ja visst. =P

De är faktiskt skönt med träningsvärk. Då känns de att man har jobbat med kroppen och att de verkligen har tagit. =)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Translation


Ovido - Quiz & Flashcards