Så lever jag mitt liv!!

Alla inlägg under september 2012

Av Jenny - 7 september 2012 13:26

Äntligen en efterlängtad sovmorgon!!!! Ska bli sååå skönt!!!

Marknad ikväll!!! Ska bli sååå mysigt!!!

Vilken skön och mysig helg de ska bli för mig och Johan. =) Sovmorgon och mys på marknan. Marknan, rena rama hälsingemålet. Dialekten hälsingemål eller vad ska man kalla de. =P Kommer på mig ibland och rättar till de ibland. Gillar de inte. Inte vissa ord iallafall. Kommer även ibland på mig att jag säger og istället för och. Norskar säger ju og. Kanske fått de inprintat i min hjärna eftersom jag jobbat med norrmän och haft mycket med norskar att göra inom travet. =P Lite lustigt att de sitter i fortfarande. =) Så de kan bli. =P


Sitter på jobbet nu. Seeeg dag. Hela dagen har varit som kåda. Gått långsamt fram precis hela dagen. Slutar om 2 timmar och dom 2 timmarna kommer gå segt kan jag lova. Brukar vara så när man längtar efter nått. Jag längtar efter Johan. En kram skulle varit mysigt nu. En lång, varm och hård. Massa kramar!! Världens bästa!!


Men den som väntar på nått gott!!! ;-) Ni vet resten.. =)

Ingen ridning idag. Känns skönt att bara åka dit och fixa boxen, borsta fröken Josefin och sen åka hem och duscha och lägga sig i sängen en stund. Sen färga lite ögonbryn sminka mig, fixa håret och så. Sen marknan (hälsingemål) ;-).



En vacker hälsingegård! =)



Ha en trevlig kväll ni också!! =)

Av Jenny - 6 september 2012 08:37

Min vardag skriver jag mycket om. Just jobb, ridning, träning och Johan. Min vardag helt enkelt. Jag vill bryta min vardag med nått. Göra nått nytt. Johan och jag ska göra en dag i Stockholm hade vi tänkt men de grånglar med de mesta. Tågtider, vilken helg vi ska åka, om vi ska åka och bo några nätter på hotell, hur många nätter isåfall, från fredag till söndag eller bara en natt. Det kommer nog bli över en lördag men så är de ju de med tågtiderna. Skittider för att passa med de vi vill gör. Vi hade tänkt besöka Naturhistoriska Riksmuseet och Cosmonova. =) Jättespännande. Jag har varit där förr men minstyp ingenting. =) Men jättemysigt ska de bli. =) Och vi kommer att ta oss dit hur vi nu kommer att ta oss dit. =) De löser sig alltid. ;-)


I helgen är de marknad här i Glada Hudik. Så mysigt med marknad. =) Gå hand i hand med Älsklingen Johan och bara myskolla på grejer. Behöver inte köpa nått. Nöjer mig med att bara kolla. =) och vara med Johan. =) Då är jag som nöjdast.


Tränade igår. Ska träna idag också. Blev onsdag, torsdag istället för onsdag fredag eftersom de är marknad på fredag.


Varför bloggar man igentligen? För att skriva av sig? Eller är de för att man vill att alla andra i hela världen ska kunna läsa vad man skriver? För de är verkligen så. Även om man skulle ha en lösenordsskyddad blogg så skulle vem som helst kunna knäcka koden på nått vis och läsa bloggen. Lätt som en plätt. Jag inbillar mig att 100 läser min men så kollar jag på min statistik och så står de att 5 st har varit inne på min sida de senaste dygnet. =P Haha men vafan, låt mig tro då. ;-)


Dags för mig att slita mig!


Ha en bra dag!



Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Translation


Ovido - Quiz & Flashcards