Så lever jag mitt liv!!

Alla inlägg den 29 maj 2011

Av Jenny - 29 maj 2011 19:16

Hejsan!


Tänkte bjuda på lite nyss tagna bilder. Måste ju hålla igång mig med nått iallafall.


  Efter mina krampanfall så brukar de ta ett tag innan jag kan besvara dessa frågor


  Min "fina" men faktiskt sköna säng


  Min trogna vän så jag kan vara i kontakt med omvärden


  Min medicin i dagsläget. 5 blev plötsligt 3 och ett x antal mg mindre i styrka. Men ännu inga större anfall, suck!!


Vill ha men samtidigt inte.


Idag här i Uppsala hörde jag från en sköterska här på avdelningen att de blåste höstvindar ute medans mamma sa att de va jätteskönt ute. Ja, själv kan jag inte bilda mig en egen uppfattning av vädret mer än att de va en solig dag idag.


Jag längtar såå mycket tills jag får gå ut från de här sjukhuset, sätta mig på bussen och åka hem.

Imorgon så kommer jag att få träffa en kurator. Jag känner att jag behöver prata med nån om allt som jag tänker på med tanke på min sjukdom osv. Cecilia tror jag hon heter. Ska bli skönt. Har väntat i mer än ett år på de.


Jag bjuder på ett par skor för att lätta upp stämningen lite, iallafall min.



Är de fint med gråa skor?


Kanske.


//Jenny Penny


Av Jenny - 29 maj 2011 09:58

Ännu en regnig dag här i Uppsala. Men de gör inget för min del. Jag sitter fortfarande inne och räknas bussar och bilar. Dom verkar bara ha gula och gröna bussar här.


Jag märkte nu närjag va på toaletten att en utav silvertrådarna jag har i kindmusklerna har åkt ut lite grann. Läskigt att se hur den ser ut. Men de går inte att göra nått åt de, men den verkar funka ändå när man ser på skärmen som jag har här inne.


Idag fick jag sova med ytterligare ett EKG. Varför vet jag inte eftersom jag redan har ett på mig. Och de har pipit många gånger inatt och jag har vaknat varje gång. Ingen bra sömn med andra ord, så jag kommer att somna tidigt ikväll.


Sänkte även medicinen imorse igen. Nu äter jag bara 500 mg keppra och 150 Lamotrigin * 2. Alltså den dosen två gånger om dagen. Vi får se om den sänks ytterligare en gång imorgon bitti men de har jag svårt att se eftersom jag ska åka hem imorgon. Det ska bliii sååå skönt. Sova med Christian igen.


Jag saknar dig!   



//Jenny Penny


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5 6 7
8
9 10
11
12 13 14 15
16
17
18
19 20 21 22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Translation


Ovido - Quiz & Flashcards