Så lever jag mitt liv!!

Alla inlägg den 21 maj 2011

Av Jenny - 21 maj 2011 23:29

God kväll!


Idag/ikväll så städade jag och Christian som planerat. Vi hann rätt så mycket ändå med tanke på att vi va iväg ner på stan och åt bland annat.

Här kommer lite bilder från dagens resultat.


          


Och så en liten dagens på mig   


  Lite konstigt ljus och så ser de ut som jag har värsta platta fötter.   


Imorgon ska ev jag och Christian åka till Stockholm på RIX FM festivalen i Kungsträgården. Eller så blir de Sundsvall. Jag ska iallafall köpa dom där skorna som jag vill ha. Lovar att de blir en bild om det blir köp. Vi ska försöka hitta nån skoförvaring.


Typ nån sånhär.

SKÄR Skoskåp 3 fack vit Bredd: 49 cm Djup: 19 cm Höjd: 153 cm


Finns på www.ikea.com/se


Vi hittade inget nyckelskåp eller liknande idag, men vi hittade en annan fiffig grej. En typ posthylla i tyg som man hänger på väggen. Så vi ska kolla på nå krokar och sånt imorgon.


I helgen blir de även den här helgen en ledig helg för Josefin. Hon va så duktig igår när jag red och de va så kul att rida när hon verkligen släppte loss. Och mycket lossnade för mig i ridningen också. Så nu längtar jag tills på måndag när jag ska rida min ros    igen.   


Bilden är tagen för ca 1½ år sedan.

Luftigt ridhus kan man säga. Inget fel på luften i de ridhuset inte.   Blir nog utbyggnad av ridhuset. De är ju inte i sin normala storlek som ett ridhus ska vara normalt.

  


Jag vill fixa mina naglar inför sommaren!



Nu ska jag kika på en film och försöka orka duscha.


//Jenny Penny   

Av Jenny - 21 maj 2011 00:57

God afton eller nått sånt!   

 

Nu för en timme sen så satte jag igång att städa toan. Mitt i natten, jag är galen men man måste passa på när lusten faller in. Vi har ett ganska litet badrum, men tyvärr inget badkar. Det skulle vara skönt med ett sånt. Jag torkade av väggar, golv, toastolen, handfatet, skåpet under handfatet och skåpet med speglar. Alltså hela badrummet. Men nu är de klart och f*n va skönt de är. Jag hade lust att fortsätta i resten av lägenheten också men så knäpp är jag inte och grannarna skulle inte bli så glad om jag dammsuger nu. Jag plockade ihop lite istället. Fixade lite på dänken i köket och hyllan ovanför sängen. Bytte plats på lite värmeljushållare osv. Så fint de blev.

 

Imorgon ska jag och Christian städa vidare och dona på. Vi ska även ner på stan en sväng bla på Dollar store och kolla på nått till nycklarna. Nån typ av hängare eller ett nyckelskåp. Har några allternativ.

 

 

 

 

Skulle även behöva nån typ av hållare som man hänger upp på väggen för att ha posten i så man slipper ha posten och reklamen över hela lägenheten. De är lätt att nått försvinner och de är ju inge bra.

 

Vi skulle behöva nån typ av sortering under bänken. Tusan va vi behöver saker och ting. De kanske blir nått sånt på söndag när vi ska åka till Sundsvall. Måste vara rätt så småa för att dom ska få plats under bänken. Kanske sätta upp på skåpluckorna. Vi skulle behöva en för plåtburkar en för pappersförpackningar och en för plastförpackningar. Sen så en för hushållssopor. Undra om de går in 4 stycken där. Tveksamt men jag får mäta och se.

 

Nått sånt kanske?

RATIONELL Behållare för källsortering  Längd: 34 cm Bredd: 17 cm Höjd: 29 cm Rymd: 12 l Antal i förpackning: 3 styck

Eller nått sånt här

RATIONELL Källsortering för skåp  Bredd: 60 cm

Eller kanske 4 såna här. Men frågan är ju om alla 4 får plats i skåpet. De visar sig.

FILUR Tunna med lock vit Bredd: 19 cm Djup: 27 cm Höjd: 30 cm Rymd: 10 l

 

Nä nu ska jag göra mig iordning för natten.

 

Sov så gott mina vackra människor.

 

//Jenny Penny   

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5 6 7
8
9 10
11
12 13 14 15
16
17
18
19 20 21 22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Translation


Ovido - Quiz & Flashcards