Så lever jag mitt liv!!

Alla inlägg den 7 maj 2011

Av Jenny - 7 maj 2011 22:06

Idag kändes sommarvärmen nära. Solen värmde så gott.


Jag satt här och blev inspererad av sommarkläder och vad allt som har med sommarens kläder att göra.


Fast det här är väl mer någon typ av "övergångsbyxor", lika som de finns övergångstäcken för hästar.   Men jag skulle vilja ha så vi får se.


Jag som tycker om skor, har massa enligt Christian, men de tycker såklart inte jag.   


Jag vill ha såna här skor men....jag kan knappt ha vitt utan att skita ner mig. Nästan helt hopplöst!!


Skulle vara häftigt med röda skor av nått slag, men dock ej lack.



Min häst vill ha några dressyrschabrak. Jag har bara ett och skulle behöva 2 till för att kunna variera.


Jag skulle vilja ha en hoppsadel till henne också men har jag råd? Inte ännu. Och varför ska jag ha en till sadel? Jag vet inte. Kanske för att den är bekvämare och mer stadigare att rida i ute i skogen. Men jag kommer kanske måsta sälja min dressyrsadel och de vill jag inte.


Wintec hoppsadel

Edinburgh hoppsadel

Kanske en pessoa skulle passa?


Jag har en sån här sadel.


Vi får se hur de blir.


Nu ska jag kika klart på filmen som jag kollar lite smått på.


Ha en fortsatt trevlig helg och kväll!!

Av Jenny - 7 maj 2011 18:01

Hejsan!


Jag hade en glad häst idag, och det smittade av sig på hennes matten.   


Idag tog i en tur till/runt lintjärn. Galopperade bla i sand och sista biten tyckte Josefin att de blev jobbigt. Men jag tycker ändå att hon orkade bra. Jag vet inte hur lång sträcka det va vi galopperade, men de va iallafall från ett ställe som heter Labbi ända till lintjärn. Aja lagomt långt iallafall. Jag kan ju försöka rida dit iallafall 2-3 ggr i veckan men nu när jag kommer att komma till stallet ca 17 varje vardag så blir klockan så mycket innan jag är hemma så då blir de en timmes ridning. Imorgon ska jag ut och galoppera lite i sandtaget. De tycker Josefin är roligt. Det spritter i hela kroppen på henne av lycka och vilja. Det känns nästan som att man sitter på en studsboll som strax exploderar.   

Men de är ju de som är de charmiga med henne. Jag vet hur hon är men likt förba**at så blir jag lika förvånad varje gång.   


Nu ska jag börja göra mig klar för att åka till stallet för att ta in hästar och ge dom lite mat.


Ha en bra kväll!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5 6 7
8
9 10
11
12 13 14 15
16
17
18
19 20 21 22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Translation


Ovido - Quiz & Flashcards