Så lever jag mitt liv!!

Alla inlägg den 23 januari 2011

Av Jenny - 23 januari 2011 17:28

Nu är jag hemma i Näsviken. Det blev att jag åkte hem. Tvätta lite och sånt. Skönt att sova här också.

 

En karta över Näsviken

 

Näsvikens järnvägsstation år 1912

 

 

Stationen nu

 

 

Förskolan Linfröet i Näsviken

 

Näsvikens skola

 

Näsvikens bibliotek

 

Där är en liten del är Näsvikens historia. Finns mycket mer att veta och berätta.

 

Idag ska vi äta leverbiff,, mmm de va längesen. Gott är de. Blir ingen sån mat med Christian eftersom han inte tycker om lever. Jag tycker inte heller om lever men leverbiff och leverpastej är gott.

 

Imorgon hoppas jag på en låång jobbdag hur knäppt det än låter. Jag vill jobba jobba jobba för att kunna leva leva leva. Nej då så illa är de inte men man måste ju ha jobb för att kunna göra saker i livet. Tex att ha kvar Josefin. Men även annat som är viktigt för mig.

 

 

Ny sitter jag och lyssnar lite på Spotify och känner hur hungern tränger sig på. Jag tycker inte om att vara hungrig när de går för långt inpå hungern. Jobbigt! Men snart får jag min leverbiff i magen.

 

 

Ikväll är de filmen The village som visas på TV 11, men jag vet inte om vi har den här hemma. Måste ta reda på de. Men först är de:

 

Solsidan

 

Och:

 

Time out

 

Nu ska jag äta.

 

Hej hej

Av Jenny - 23 januari 2011 01:27

Hej på er!

 

Idag blev de en ridtur med Åsa och Blomman. Pigga hästar. Josefin fick nå fnatt och drog arslet under sig och ville springa fortare än vad jag ville. Bushäst!!   

 

Imorgon ska en tjej som heter Frida ta en tur med Josefin. Själv ska jag ev träffa en tjej för att prata om halvfodervärd åt Josefin. Hon kommer då, om det blir aktuellt, stå kvar på Hällsätter, Jippii!!   Så skönt om det blir så. Vill ju ha henne nära mig.

Min häst som är den bästa hästen i världen!   

 

  

 

Idag vart de en pizza från Amanda för mig och Christian till middag. Kändes alldeles utmärkt med en halv pizza, blev precis lagomt mätt.   

 

Imorgon fick jag och Christian, om vi ville, komma och äta hos hans pappa. Men med stort M. Jag är inte så förtjust i fläskkorv. Rotmor funkar men inte fläskkorv. Så jag vet inte hur det blir för min del faktiskt. Funderar på att åka hem till Näsviken imorgon efter att jag har varit i stallet. Måste ju umgås lite med mitt och Christians gemensamma dotter (katten Mimmi). Men vi får la se.

 

Blev lite fixning av naglar nu sent ikväll. Vita tippar. Jag har inte världens bästa vita nagellack måste jag erkänna men det funkar.

 

 

Jag ska få fixa med en tjej från stallets naglar. Måste ju träna för att bli bäst. Mitt numer är 07*-*******. Bara att höra av sig..   

 

Nu ska jag sova. Kan inte vara uppe så mycket senare nu.

 

Sov Så Gott!!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Translation


Ovido - Quiz & Flashcards