Så lever jag mitt liv!!

Alla inlägg den 6 januari 2011

Av Jenny - 6 januari 2011 19:32

Trettondagsafton idag. Inget märkvärdigt för min del. Blev en snabb sväng i stallet idag. Tänkte tömköra lite men gör de imorgon istället.

 

Just nu så kollar jag på Tre Kronor igen. Jag fastnar lätt i den serien. Men de är ju för att jag tycker den är bra.   

 

Den här låten är så bra tycker jag. Hon är bra.

 

 

Jay Smith

 

Minnah Karlsson

Tack för ikväll!   

Av Jenny - 6 januari 2011 00:39

Hejsan!

 

När jag målar mina naglar röda så tar de sin lilla tid. Eller förresten det spelar ingen roll vilken färg jag målar. Men bara en dag efter så blir det utslitet på nagelspetsen och så låstnar det på sidorna. Skapligt irriterande och speciellt när jag tar mig tid för att bli fin. Antingen så är det nagerlacket som är dåligt eller så är det jag som inte kan vara försiktig. Kanske ska testa att måla på ett till lager på de första. Kanske håller sig starkare då.

 

Det här nagerlacket använder jag. Kom gärna med förslag på nått bra som ni har testat. Nått som håller iallafall mer än en dag.

Jag längtar tills mina naglar har vuxit längre än vad dom är nu så jag kan fila och dona och speciellt så jag kan göra fransk manikyr. Det är finast när naglarna är längre då. Jättefint tycker jag. Man kan ju ha annat än vita tippar då. Kanske snyggt med svarta?

 

 

När jag har fixat mina naglar i nån häftig färg så visar jag dom här.

 

Jag skulle kunna gå in i en affär och köpa 10 olika färger på nagellack och exprimentera. Finns även små pärlor och blommor som man kan klistra på på naglarna. Supersött.

 

Men ett hängande smycke tror jag inte skulle funka för en stalltjej. fastna och bryta nageln är ingen höjdare.

 

Jag såg på Åhlens för ett tag sen att dom säljer en sån där eldriven fil. Jag vart lite småsugen. Men den kostar säkert en heldel så jag handfilar tills vidare.

 

 

Jag brukar även måla nagelolja på naglarna när jag har tagit bort gammalt nagellack. Den heter Depend Myrraolja.

 

Mjukgör naglar och nagelband. Jag målar på den efter att jag har filat, sedan så torkar jag av naglarna med en bommulspadd så dom blir torra, innan jag målar nytt nagellack.

 

Har 3 st andra färger av märket Devote.

 

Svart, rosa och mörkblå. Jag trodde aldrig att jag skulla måla på ett svart nagellack men så blev de. Och fint faktiskt. Speciellt om man klär sig så det passar.

 

Men inget slår den franska manikyren. Och vitt är naturligast och finast tycker jag. Kanske med en liten blomma på varje ringfinger.

Egentligen så är de inte så konstigt att det kostar att gå och fixa naglarna hos en manikör. Massa olika dyra prylar som måste skötar osv. Jag har gjort både nagelförlägning och nagelförstärkning + 2 naglar som måsta förlängas. Nagelförstärkningen + dom 2 nagelförlägningarna kostade ca 500 kr och dom höll längst. Dom fixade jag på en salong i Gävle. Mias naglar tror jag dom hette. Superduktiga tjejer!!

 

När jag gjorde min nagelförlägning så kostade de ca 700 kr, alltså 200 kr mer, och jag blev missnöjd. Först och främst så förstörde hon mitt ena nagelband. Hon gjorde så det sprack och de va inte så trevligt. Sedan så upptäckte jag samma dag att det va luft undergelén. Gelé har man för att göra naglarna starkare och då gäller det att den är jämn och fin innan man stoppar in händerna i en sån där lampa som gör så att gelén stelnar. Jag måsta fråga henne hur länge hon hade jobbat inom naglar osv och hon hade jobbat i 10 år. Hade gissat på typ 2-3 år eftersom hon inte direkt va duktig och snäll på och med de hon gjorde. Jag tänker inte skriva ut stället där hon hade sitt bord för att vara lite snäll iallafall. Men nej tack inte till henne igen. Absolut inte värt pengarna. Men jaja man lär sig av sina misstag.

 

Nu ska jag kika klart på Tre Kronor sen sova. En ny dag imorgon, eller ska jag skriva om några timmar när jag har vaknat?      

 

 

 

Dröm om den du älskar mest av allt, det tänker jag göra!   

 

 

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Translation


Ovido - Quiz & Flashcards