Så lever jag mitt liv!!

Direktlänk till inlägg 26 december 2011

Vilken jävla natt

Av Jenny - 26 december 2011 11:25

God morgon!


Vilken vidervärdig natt det har varit. Jag vaknade av att det blåste, eller nä, det va storm. Hunden jag rädd så han fick ligga i sängen med mig en stund. Stackars djur som inte har någon aning om vad som de är som låter och känns i hela huset. Strömmen gick och det blev bokstavligen kolsvart! Det blev så mörkt att ögonen inte ens vänjde sig. mardrömsnatt!! Jag är glad att jag inte är ensam när en sån här storm inträffar. För vad skulle jag göra? Jag kanske skulle gå ner till Marianne? Eller kanske be Christian komma. Eller så skulle jag be han hämta mig. Jag skulle då inte vilja vara ensam i stormens krafter.

Just nu så skulle jag vilja åka till Josefin och se hur hon mår. Men jag har hört att hon mår bra så jag är ändå lugn. Men jag ska dit och mocka men hoppar ridningen, rider imorgon istället.


Nu vet ju inte jag hur det såg ut ute när det stormade eftersom det var mörkt så jag lånar en bild från google.se. Jag är glad att jag inte var ute på havet en sån här natt. Inte för att jag brukar vara ute på havet mer än när jag kryssar men ändå.   

Men tänk vilka krafter naturen bjuder på, fruktansvärda, skrämmande!

Men nu är det över och de är så otroligt skönt. Jag vill aldrig att det ska hända igen.


Men nu släpper jag stormen känner jag.


Idag efter stallet så skulle jag vilja åka till lägenheten och dona lite. Försöka få ut alla pluggar ur väggen och riva lite tapeter. Spackla kommer efter de och sen slipa så det blir slätt och fint, sen upp med dom fina tapeterna. Det ska bli så skönt när alltär klart och jag kan åka och köpa möblerna jag har bestämt mig för.   


Den dag jag ska tapetsera om i matrummet så funderar jag på att ha samma bruna tapet som jag ska ha i vardagsrummet. Lite så de sjunker in i varann. Tror det skulle bli snyggt. De är ju så ljust där eftersom det är 2 stora fönster så det blir nog inte för ljust. Och då skulle ju dom brunrandiga stolarna bli´skitsnyggt. Jag kan inte se hur allt kommer att bli när tapeterna är uppe på väggarna och möblerna står på sina platser. De som är nästan bäst med stolarna och soffan är att jag kan klä om dom. Det är ju nämligen avtagbara klädslar så det går att tvätta när dom blir smutsiga och byta om jag så skulle vilja de.


Jag kommer inte sätta upp några tavlor på väggarna. Bara nån hylla jag vill inte att det ska bli fula onödiga hål. Eftersom det är betongväggar så måste jag borra med en slagborr och använda mig av plugg och dom är otroligt fula när dom inte täcks av nått. Men i sovrummet skulle jag kunna tänka mig att såtta upp en stor tavla där fonden ska vara. En tavla som jag inte kommer flytta.


Blir det snyggast att ha soffan mot fondväggen eller tv:n vid fondväggen? Tror det blir soffan eftersom det är uttag för tv:n där. Vilka teorier och ideer jag har.   Men allt måste bli perfekt, för det kommer ju vara mitt hem en tid fram över och jag vill ju trivas och vara stolt över min lägenhet. Att jag verkligen har gjort all inredning själv. Att jag i slutänden beslutat, trots allas förslag, mig för vad som blev.


Dörren mellan köket och matrummet ska bort, onödig dörr eftersom jag aldrig kommer använda den.

Jag älskar glasdörrarna som är från vardagsrummet in till matrummet. Känns så inne. Men det så menar jag trendigt. Jag kommer inte att ha så mycket blommor. Jag vill ju inte bo i nått växthus.   Även det är bra för luften eller nått, har jag hört.


Det är på gång att jag ska köpa mig en liten hund. En sådan bebis. Yourtshire terrier.


Så fina. Min kusin Magnus var ju här igår och då berättade han att en vän till han har en blandning mellan Chihuhua och Papillon och den är han ute och springer med utan problem, så varför skulle inte jag kunna ha en Yourtshire med mig när jag rider? Kanske inte när den är valp men när det växt på sig lite.

Doris eller Nemo, vad tycker ni om dom namnen? Tycker dom namnen skulle passa bra på en sån söt hund. Jag tror att en hund skulle gå jättebra ihop med katten jag har. Tänkte eftersom den då kommer växa upp med Mimmi som katten heter.

Jag kommer få veta i mellandagarna om lilla Dixi väntar valp/valpar. Förhoppningsvis fler än en. Då är frågan, tinga eller inte tinga och hoppas på att en valp blir "över".


Nu ska jag käka lite lunch och invänta pappa för att sen åka till stallet och ev till min fina lägenhet som kommer att bli perfekt. Asså vad jag skryter om den.   


Ha de bra!


//JennyPenny

 
 
kattis

kattis

28 december 2011 11:02

min hund är en blandning mellan Chihuhua, Papillon och pincher. TROR DOM, inte säkert, kan va massa mer med. Fast han ser inte ut som syskorna. Dom va korthårig med svans, han blev långhårig utan svans. Men riktigt mysig hund =)

http://hedstrom.blogg.se

Jenny

28 december 2011 21:20

Okej där ser man =) Kul med hund.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 10 april 2013 16:06

Jag fick en bok av Johan om drömtydning så nu ska jag börja tyda mina drömmar. Jätteintressant tycker jag, kan sitta och läsa i den boken hur länge som helst. Har letat en drömtydarbok i bokaffärer men inte hittat, konstigt tycker jag. Men nu så hitt...

Av Jenny - 8 april 2013 16:38

Kanske ska bleka mina tänder, funderar på de iallafall. :-) Igår red jag fina Shakür. Ska göra de törs, fre, lör den här veckan också, längtar. :-) Men jag längtar inte efter egen häst igen. Det tar nog ett bra tag tills dess. Vill så mycket i mitt...

Av Jenny - 24 mars 2013 22:21

Kikade lite på skor på nätet idag och hittade ett på ursnygga skor. Tänk om man fick sätta priset själv också. ;-) Dom här kostade ca 900:- . Har go lust att beställa ett par nya skor, liknande dessa. Eller kanske med en bredare klack. Men vill ha p...

Av Jenny - 22 mars 2013 09:12

Idag ska jag och fina bästa Emelie luncha. Va sååå längesen vi träffades, dumheter, riktiga dumheter men så blir de ibland. Sen efter de senare på em blir de träning, svettas lite. :-) Gå raska takter ute sen gym. Jag känner för ett nytt mobilska...

Av Jenny - 20 mars 2013 12:23

Just nu så appar jag mig igenom livet. Barnsligt värre men vad fan. Drar batteri som en jättebil drar bensin till Haparanda ungefär. Jag appar mig till Haparande. =P Hihi!! Tur att de inte kostar, skulle aldrig i hela livet betala pengar för en app. ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Translation


Ovido - Quiz & Flashcards