Så lever jag mitt liv!!

Alla inlägg den 24 december 2011

Av Jenny - 24 december 2011 23:43


God Jul!   


Jag har haft en bra julafton hemma med mamma, pappa, min syster Maria, mormor och Christian. Fått många fina julklappar har vi alla fått.   


Iår gav jag bort världens bästa julklapp till världens bästa Christian. Han fick en utlandsresa av mig. Men jag vet inte riktigt när vi ska åka. När det passar för oss båda.


Det blir nog





 

Men man vet aldrig. Hittar kanske nått annat fint resmål som vi fastnar mer för.   


 

Nu kör mellandagsrean igång och jag ska passa på att köpa kläder, skor och kanske en annan pryl till lägenheten. Sängkläder ska jag köpa. Ska även köpa ett tunt täcke till Christian. Har hittat som var hur billigt som helst och Christian gillade de så de kör vi nog på. Om de inte finns nått på IKEA såklart. Jag gillar IKEAs grejer. Verkligen min smak. Ska bli så otroligt kul när det är tapetserad och när alla möbler är där och när jag kan börja inreda och dona på. Det bästa av allt är att jag får inreda PRECIS HUR JAG VILL!!! Ingen annan som kan säga att nej det där ska du inte ha eller det här ska du ha. Nu får jag ha precis vad jag vill och precis vart jag vill.   


 


Imorgon ska jag kanske åka en sväng dit. Mäta en vägg i hallen och se om den fina skoförvaringen får plats där jag hade tänkt. Men jag tror den får plats där. Jag tror jag ska börja plocka ur lite krokar och sånt i väggarna. Dom jag kan plocka ut själv alltså. Jag fick ett tips av en kvinna som heter Christina att måla handtagen i köket gråa. Det är ju typ gula skåpluckor och hon tycker att grått och gult passar bra ihop och nu när tanken har slagit mig så skulle de vara häftigt, och lite annorlunda. Nog inte många som har.

Världens finaste lägenhet kommer de att bli. Funderar även på att ha nån annan färg än vit i matrummet. Men inte för mörk. Jag får inte ha en fond där, får bara tapetsera de i vardagsrummet och sovrummet. Haha kanske ska ha en ljus bredrandig tapet där. Eller kanske samma bruna tapet där som jag ska ha i vardagsrummet. Jag tror inte att de skulle bli för mörkt. De är ju rätt så stora fönster där. Men de får vi ta sen. Kommer iallafall gå i raketfart att fixa de lilla utrymmet. Kommer bli ett underbart vardagsrum. Jag börjar fundera på om jag kanske ska ha en mörkblå soffa istället för en mörkgrå. Tänkte eftersom det är lite blått i tapeten.

Kanske denna

EKTORP 2-sits soffa och schäslong, Idemo blå Bredd: 252 cm Min. djup: 88 cm Max. djup: 163 cm Höjd: 88 cm Sitshöjd: 45 cm

För visst passar svartbruna möbler till den här färgen på soffan?? För jag kan ju alltid köpa en annan klädsel, tex denna om jag väljer den grå soffan eller den grå om jag väljer den här soffan. Blev faktiskt lite sugen på den här blå.

Jag ska ju även köpa mig bord och stolar till matrummet.

Funderar på den här fina stolen

HENRIKSDAL Stol, brunsvart, Linghem ljusbrun Bredd: 51 cm Djup: 58 cm Höjd: 97 cm Sitsbredd: 51 cm Sitsdjup: 42 cm Sitshöjd: 47 cm

Och ett sånt här bort

BJURSTA Matbord, brunsvart Längd: 180 cm Min. längd: 140 cm Max. längd: 220 cm Bredd: 84 cm Höjd: 74 cm

Eller den här stolen

HENRIKSDAL Stol, brunsvart, Svanby grå Bredd: 51 cm Djup: 58 cm Höjd: 97 cm Sitsbredd: 51 cm Sitsdjup: 42 cm Sitshöjd: 47 cm

Eller kanske mörkblåa stolar

HENRIKSDAL Stol, brunsvart, Sanne blå Bredd: 51 cm Djup: 58 cm Höjd: 97 cm Sitsbredd: 51 cm Sitsdjup: 42 cm Sitshöjd: 47 cm

Kan ju även här köpa klädslar till. Så om vi säger att jag köper dom brunrandiga stolarna, och så tröttnar jag på de tycket, så då kan jag ju bara byta tyg. Smart va?   

Men kom gärna med tips vad ni tycker jag ska ha för möbler. Det ska va stilrent och fint och allt ska gå ihop med varann liksom. Alltså jag ska ju ha en vit säng och då vill jag ju även ha andra möbler som är vita. Som spegeln jag ska ha ska jag ha vit ram på. Undantag finns men gärna inte.

En sak som jag ska köpa till hallen är gästtofflor. Inte för att dom ska användas om man inte vill men för att de blir en rolig grej.   

Kanske inte precis dom här men samma typ av model.

Nä nu ska jag sova.

God Natt!   

  

//JennyPenny





Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Translation


Ovido - Quiz & Flashcards