Så lever jag mitt liv!!

Alla inlägg den 14 juli 2011

Av Jenny - 14 juli 2011 22:45

Hej mina vänner!


Det har hänt mig massor den senaste veckan.

Igår va jag till Uppsala och träffade min neutolog. Jag fick det glädjande beskedet att mina frånvaro attacker inte beror på min epilepsi utan de beror på nått som sitter längre in, alltså nått som tynger mig. Det går inte att "ta bort" med mediciner, det gåller alltså att få prata av sig med någon som verkligen kan komma och ge tips och förklara för mig vad det är som jag känner osv, och därför har jag börjat gå hos en kurator. Har gått två gånger såhär långt. Senast idag faktiskt. De känns superbra, jag är så nöjd och allt kommer att lösa sig nu. Bara jag är ärlig mot mig själv!!


Idag red jag igen. Vilken superhäst jag har.   Hon va så lugn och fin i skogen idag. Så otroligt roligt.   Visst, hon taggade till i galoppen på hemvägen. Jag ville byta från vänster till höger galopp men de tyckte inte hon, hon tycker den är svårare så då blev hon förbannad på mig att hon inte fick göra som hon vill. Men jag fick henne att lugna sig efter en kort stund och kunde utan problem få henne till en fin högergalopp som även den va fin. Jag måste träna galoppen på volt på banan så den stärks. Kanske tar en sväng på banan imorgon. De är så kul att rida där nu när hon går så fint.


I Uppsala igår va jag in på Hööks och köpte grejer till mig själv för en gångs skull, annars brukar jag bara köpa grejer till Josefin.


Jag köpte:


Den här fina hjälmen



Dom hör jättesköna ridbyxorna



Blommiga ridstrumpor



Sen så blev de inget mer där. Måste ju hejda mig också.   


Kollar just nu på en film men den är snart slut. Den där Mary heter den och nu ska dom sloss om henne.   De är kärlek de. Eller nja.




Sen ska jag sova. Jobb imorgon!


God natt!


//Jenny Penny

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14 15 16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Translation


Ovido - Quiz & Flashcards