Så lever jag mitt liv!!

Alla inlägg den 18 april 2011

Av Jenny - 18 april 2011 19:02

Provridning avklarad, gick jättebra! Josefin är så lugn och fin så jag vet inte vart jag ska ta vägen. Stolt!!   

Imorgon ska jag rida min lugna häst. Det blir en tur med Martina och Niklas på förmiddagen. Alltid lika roligt med sällskap. Men jag tycker att det kan vara skönt att rida själv nångång ibland också.


Värmen håller i sig och det tycker jag låter som en bra idé!! 2:a Maj börjar jag att sommarjobba heltid. Jag vet inte hur länge men hoppas på lääängee.. Tjäna lite pengar!

Förra sommaren jobbade jag hela maj-sep. Det typiska förra året va att när jag jobbade så va det som varmast och soligast ute men direkt när jag va ledig så va de inte så fint väder. Hoppas på lite mer tvärt om iår eller så kan de vara varmt och soligt hela tiden. De kan regna på nättrena istället tycker jag. Fast iofs så är sommarkvällar mysiga när det börjar skymma och man kan tända ljus osv. Fast myggen kan man vara utan.


Och myggbett som kliar, fy faaan!!



Och så finns det ju en insekt som heter knott. Nästan värre än mygg, för knotten syns knappt. Dom märks när man känner att dom biter.


Fick veta nu att Christian ska jobba till 23 och inte 21 som de va planerat. Så då blir de en kväll för oss själva (Jag och Mimmi). Men de är ju de också. vad ska jag äta då tro. Fiskpinnar som jag hade tänkt kanske. Fiskpinnar, mos och fiskdressing får de bli. Lättlagat.


De får de bli!!



Av Jenny - 18 april 2011 10:38

God morgon härliga måndag!


Solen skiner. Kvittrar fåglarna? De vet jag inte.   

Idag blir de stallet vid 16. Provridning på g, men de har jag skrivit om nu hur många gånger som helst känns det som, men det är för att jag vill att de ska gå vägen och bli så bra det kan bli till 100%.   


Jag får höra av Christian att det blir lite stavfel här och där när jag skriver inlägg här, men jag tycker som följer att det är bättre de än att jag ska glömma det jag tänker skriva. Det är lätt att glömma, iallafall för mig just pga mina mediciner. Det är skönt på de viset att ha något att skylla på. Inte alla som har mediciner att skylla på.   Men de är jobbigt vissa gånger. En mycket stor omställning i livet. Men men, thats life on a stick!


Som sagt, superfint väder idag och de kommer att resultera i en promenad antingen senare inpå dagen eller ikväll efter stallet. Den som väntar får se.


Jag vill att de ska gå fort tills månadsskiftet är här. Då flyttar de 2 stycken mycket fina människor och deras häst till stallet. Ska bli så KUL och ni är såååå VÄLKOMNA!!   



Ha en strålande dag!

Av Jenny - 18 april 2011 00:38

God kväll!


Idag va de en sån där lagomt slapp dag igen. Middag hemma hos Sölve, Marianne och Alexander. Sedan blev det att vi skjutsade upp Alexander till Sundsvall för att han sen skulle ta tåget 23:40 vidare till Torpshammar där han går i skolan.


Nu är jag och Christian hemma igen. Gnällig katt som alltid när de börjar bli dags att sova. Precis som ett barn. Lika på morgonen, gnäll, gnäll och gnäll. Mat, mat och mat. Hon får alltid mat då jag kliver upp kl 9 för att ta min medicin. Tänk, det är så varje morgon. Sen så får hon mat igen vid ca 17-18 tiden på kvällen och till råga på de så har hon fri tillgång på torrfoder. Gnasiga katt!!



Den dagen det blir en till katt så blir de antingen en Bengal eller en Birma.


Bengal


Birma


Sötisar!   


Nu har jag nån som ligger och väntar på mig i sängen.


God natt!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Translation


Ovido - Quiz & Flashcards