Så lever jag mitt liv!!

Alla inlägg den 15 april 2011

Av Jenny - 15 april 2011 23:10

Jag kände att jag måste få skriva ett inlägg till innan jag ska sova.

 

Jag tycker de är så orättvist och fel fel fel att inte Tanja fick följa med Faksen tills hans karriär tog slut. Blir så ledsen och arg i hjärtat.

 

 

Du som la ner en enormt stor del av ditt liv för den hästen och inte fick avsluta den på ett värdigt och bra sätt.

 

Det va ni mot värden!! Det kommer alltid minnas så!!

Av Jenny - 15 april 2011 22:29

Hejsan en fredag som denna!


Nu har Glamourama börjat på tv3play. Jag tycker de är bra. Man får följa med 3 stycken tjejer i deras liv på bla Stureplan i Stockholm. Ibland väldigt överdrivet men va fan, kul att kolla på. Och jag står för att jag kollar på de. Jag kan tänka mig att vissa människor smyger med vad de kollar på osv just för att dom inte vill att folk ska tycka illa om dom osv, men jag kollar på vad jag vill.



Michaela

Anna

Petra


Söta tjejer allihopa tycker jag. Synd bara att Anna gjort en del med sitt ansikte. Du skulle ha varit fin utan de också.


Idag fyller min häst år, det vart morotssviss i krubban. Mumsigt tyckte hon. Idag red jag med Martina och Niklas. En mycket trevlig tur. Hästar med mycket spring i benen hade vi. Ska bli roligt att få rida Josefin i en kanonkondition och bygga mycket muskler på henne.

Imorgon ska snälla Frida rida. Det ska bli skönt med en dag ledig från stallet, även fast jag trivs med att åka dit varje dag, i princip.


På måndag kommer en tjej till stallet för att provrida Josefin för att ev bli min medryttare. Och då isåfall kommer hon att rida 2-3 dagar i veckan. På så sätt så kommer Josefin kunna hållas igång 5-6 dagar i veckan, om inte 7 dagar i veckan. Magen ska BORT!!   


Äver jag har börjat på att gå långa promenader varje dag. Idag så fuskade jag, men imorgon så blir de en långpromenad ut på Maln igen. Så fint där ute. 


Malnbadet

  

Längtar tills man kan bada där ute. har faktiskt aldrig gjort de. Jag längtar även tills man kan börja vara ute på Hölick. Finaste stället att tillbringa sommaren på. 



Sommar och solvarma dagar!  



När Josefin inte längre finns så skulle jag vilja skaffa mig en Islandshäst. Och jag har blivit så förtjust i en viss färg.


Silversvart heter färgen och den är ju hur häftig som helst.

Skulle även kunna tänka mig en skäck.


Kolla vilken läcker varelse.


Gråskimmel

Om jag ska vara ärlig så tycker jag är fux är en liten tråkig färg. Den är så vanlig på Islandshästar. Det ska vara nån färg som sticker ut.


Josefin är ju brun, men hon är ju ett halvblod och dom är inte i så många färger mer än skimmel, brun, fux och svart. Iallafall inte om dom är renrasiga halvblod. Man kan ju blanda in annat blod i den rasen och då kan man ju få fram andra färger.






Nä nu ska jag kika om det är nå bra på tv. Om inte så blir de nog god natt för min del.


Sov så gott!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Translation


Ovido - Quiz & Flashcards