Så lever jag mitt liv!!

Direktlänk till inlägg 10 augusti 2012

Unga tjejer som bloggar

Av Jenny - 10 augusti 2012 09:50

God dag vackra men inte så varma Fredag!


Vad jag har längtat efter den här fredagen, den här helgen. Ska bli skönt med ledighet och sovmorgon. Bara vara hemma och sköta om min lägenhet. Göra sånt som jag inte hinner på vardagarna när jag jobbar och rider. Kanske tar mig ner på gymmet en sväng imorgon. Unnar mig solarium på söndag kanske. Crossar lite kanske. Känner att benen måste tränas. =) Och min rumpa med. =P Den crosstrainer jag tränar på har en tv osv så jag kan kika på program och filmer mm. Så här finns de inga undantag inte. =P Tänk er själv. Träna rumpan och samtidigt kolla på Svenska hollywood fruar

;-)


Typ som denna.

Inte exakt. Kan knäppa ett kort så ni får se. =)


Klättringen igår gick som planerat känns de som. Va nog lite överambitiös. Värmde upp i 60 minuter för 15 minuters klättring i upp och -nedförsbackar. =P Men de gjorde Josefin mycket nöjd. Sen en 15.20 minuters avskrittning. =) Dressyren på Måndag ser jag fram emot. Blir lite öronträning då också. De är bara jag, Veronica och Johan som vet vad de innebär och de är nog lika bra de. =P Röra till de för andra i onödan är nog lite onödigt. =) Sen blir de klättring på tisdag igen men då i sandtaget. =) Super att jag har fått igång henne så pass bra nu.


Ja just de, min rubrik Unga tjejer som bloggar. Jag gillar inte riktigt de. När 10-11-12 åringar skriver om sina liv, hur dom klär sig, sminkar sig osv. Tom yngre tjejer än så bloggar och skriver om smink och mode. Tänker inte nämna några namn men många bloggare är nog inga bra förebilder för unga flickor. Men vad ska man göra åt de. Finns inget att göra åt saken. Jag tycker inte illa om dom unga tjejerna som bloggar men jag ogillar att dom gör de och de tycker jag är en stor skillnad. Om nån utav er inte håller med mig så tycker jag ni ska vara raka och ärliga och kommentera det för jag tycker att de är något viktigt.


Anorexia är också något som är vanligt bland unga tjejer och som blir nått slagt komplex och de vill vi undvika, eller hur? och de är just det här med bloggande och hur unga tjejer uppfattar mode osv fel. Helt fel. Med min blogg om träning osv så tränar jag för att få en plattare mage och fastare lår och rumpa, de erkänner jag. Jag vill gå ner i vikt. Jag har en drömvikt och den kommer jag att nå men jag är vuxen, jag är inte 10-11-12 år gammal. Jag är 24 år. Visst, jag kan också få anorexia, men jag är inte lika "beroende" av andras kroppar på samma sätt som en ung tjej, yngre tjej, som ett barn är. Jag ser inte upp till hur Victoria Beckham ser ut. Eller hur Natalie Portman i filmen Black swan ser ut.


Aja jag har sagt de jag vill ha sagt nu iallafall. =) Nog pratat om de för att tag. Men om ni har något att tillägga så varsågoda! =) Öppen att svara på frågor. =)


Sitter som vanligt vid den här tiden på jobbet och bloggar (dumma Jenny) =P. Men ska bege mig ut och jobba nu. Som sagt Fredag idag och jag längtar efter min Johan!!  



  !!Du och jag!!  



Ska se om jag får ett godkännande ett lägga ut en bild på han här. Om jag får de så ska ni få se vad jag har. Vad fin han är. De finaste i världen!! =) Man smälter, jag lovar!! =)



Puss på er fina ni!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 10 april 2013 16:06

Jag fick en bok av Johan om drömtydning så nu ska jag börja tyda mina drömmar. Jätteintressant tycker jag, kan sitta och läsa i den boken hur länge som helst. Har letat en drömtydarbok i bokaffärer men inte hittat, konstigt tycker jag. Men nu så hitt...

Av Jenny - 8 april 2013 16:38

Kanske ska bleka mina tänder, funderar på de iallafall. :-) Igår red jag fina Shakür. Ska göra de törs, fre, lör den här veckan också, längtar. :-) Men jag längtar inte efter egen häst igen. Det tar nog ett bra tag tills dess. Vill så mycket i mitt...

Av Jenny - 24 mars 2013 22:21

Kikade lite på skor på nätet idag och hittade ett på ursnygga skor. Tänk om man fick sätta priset själv också. ;-) Dom här kostade ca 900:- . Har go lust att beställa ett par nya skor, liknande dessa. Eller kanske med en bredare klack. Men vill ha p...

Av Jenny - 22 mars 2013 09:12

Idag ska jag och fina bästa Emelie luncha. Va sååå längesen vi träffades, dumheter, riktiga dumheter men så blir de ibland. Sen efter de senare på em blir de träning, svettas lite. :-) Gå raska takter ute sen gym. Jag känner för ett nytt mobilska...

Av Jenny - 20 mars 2013 12:23

Just nu så appar jag mig igenom livet. Barnsligt värre men vad fan. Drar batteri som en jättebil drar bensin till Haparanda ungefär. Jag appar mig till Haparande. =P Hihi!! Tur att de inte kostar, skulle aldrig i hela livet betala pengar för en app. ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Translation


Ovido - Quiz & Flashcards