Så lever jag mitt liv!!

Direktlänk till inlägg 9 augusti 2012

Dressyr

Av Jenny - 9 augusti 2012 09:53

Hej på er!


Har precis ätit. Mina matvanor när jag jobbar är som kyss mig i arslet om ni ursäktar språket. Jag äter "lunchen" kl 9, blää jag vet sen så äter jag integ på jäääääte länge. Ibland inget mer på hela dagen. jag vet, inge bra allt, speciellt inge bra för min epilepsi. Måste måste måste ändra. Bestämmer mig ibland och ändrar vanorna i några veckor sen ändrar jag tillbaka dom till dom usla vanorna igen och de är absolut inge bra.


Dressyren igår gick bra. Hon va motstridig i sin dåliga sida så då valde jag att jobba henne på en mindre volt just med den sidan för att få ett bättre "grepp" om den. På slutet släppte hon till och kändes mjuk och fin. Som avslut blev de en lång avskrittning i skogen med Veronica och hennes fina ponny.   Pratade om allt från bröstoperationer till intervallträning, svampplockning och Novembermånad.   Jag kom då på att jag nog inte känner en enda som fyller år i November.


Är lite velig vad de gäller Jossans träning idag. Ska jag rida intervaller idag? Eller kanske klättra med henne? Jag funderar starkt på att börja låta henne sova inne på nätterna nu snart. Är så kallt nu på nätterna tycker jag. Ska iallafall börja med att ha ett täcke på henne för att de inte ska finnas risk att hon ska få ont i ryggen. de vill jag verkligen inte. Dumt nu när jag har börjat ridit igång henne ordentligt.


Imorgon ska jag och älsklingen Johan på bio. Vi ska fjanta oss och gå på Madagaskar 3 med 5- åringarna.    Men jag gillar madagaskarfilmerna skarpt, skitroliga.   




Den är i 3D. Har inte gått och sett en film på bio i 3D förr så de ska bli kul. Efter filmen ska vi gå och träna. Då blir de rumpa, ben och mage.   Tror ni jag kommer lyckas nå min önskade vikt?   Min drömvikt. Jag kanske ska knäppa kort på mig själv i bara underkläder nu innan jag kör igång med träningen ordentligt och se förändringen månad för månad. Vore kul. Om de blir nån förändring vill säga.   Men de tror ja väl. Jag vet iallafall hur jag vill att min mage ska se ut när jag är klar med den. När jag är nöjd så att säga. Och hur min rumpa ska se ut. kan man skriva så? Kan man ha såna krav på sig själv? Man kanske ska ha de för att nå dit man vill? Ha mål hur man vill se ut? Elle ska man säga hur man SKA se ut? Och FAAAN om jag ger upp!!


Såhär ska de då inte sluta iallafall.    


Jag håller mina mål för mig själv ett tag till tror ja.   



Snart helg och då vill jag inte göra nå. Men jag måste nog städa lite. och tvätta som är så roligt. Men de är ju sånt jag inte hinner på vardagarna tyvärr. Men sova länge ska jag göra. Och ta promenader och ta mig ner på gymmet med Johan kanske. Men som de lät så skulle kärleken mig fiska i helgen så vi får se. Om så är fallet så får jag gå dig själv och bränna lite kallorier själv då. =) De går la de å. Köra lite ben kanske. Haha man känner sig som en liten försvarslös groda när man sätter sig i den maskinen. =P det gäller att vara vig kan jag lova.

Jag ser fram emot när jag och Johan har kommit igång med träningen riktigt tillsammans. Och med de menar jag flera gånger i veckan. Typ 3-4 ggr/veckan gym. 3 till en början iallafall. Typ som ex, mån, ons, fre, promenader/jogg/crossa tis, tors, sön och typ vila helt lördagar. bara som ett exempelschema. Fatta vilka blicka vi kommer dra till oss på stranden nästa sommar.   Haha närå men de vore sjukt kul om vi kom igång så.


Nu snackat om allt. Ut och jobba o slit med mig!!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 10 april 2013 16:06

Jag fick en bok av Johan om drömtydning så nu ska jag börja tyda mina drömmar. Jätteintressant tycker jag, kan sitta och läsa i den boken hur länge som helst. Har letat en drömtydarbok i bokaffärer men inte hittat, konstigt tycker jag. Men nu så hitt...

Av Jenny - 8 april 2013 16:38

Kanske ska bleka mina tänder, funderar på de iallafall. :-) Igår red jag fina Shakür. Ska göra de törs, fre, lör den här veckan också, längtar. :-) Men jag längtar inte efter egen häst igen. Det tar nog ett bra tag tills dess. Vill så mycket i mitt...

Av Jenny - 24 mars 2013 22:21

Kikade lite på skor på nätet idag och hittade ett på ursnygga skor. Tänk om man fick sätta priset själv också. ;-) Dom här kostade ca 900:- . Har go lust att beställa ett par nya skor, liknande dessa. Eller kanske med en bredare klack. Men vill ha p...

Av Jenny - 22 mars 2013 09:12

Idag ska jag och fina bästa Emelie luncha. Va sååå längesen vi träffades, dumheter, riktiga dumheter men så blir de ibland. Sen efter de senare på em blir de träning, svettas lite. :-) Gå raska takter ute sen gym. Jag känner för ett nytt mobilska...

Av Jenny - 20 mars 2013 12:23

Just nu så appar jag mig igenom livet. Barnsligt värre men vad fan. Drar batteri som en jättebil drar bensin till Haparanda ungefär. Jag appar mig till Haparande. =P Hihi!! Tur att de inte kostar, skulle aldrig i hela livet betala pengar för en app. ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Translation


Ovido - Quiz & Flashcards